Wat doet 'kleurspoeling' precies?

Ik heb eens gehoord dat iemand die zijn haar wilde laten uitgroeien er simpelweg een pak kleurspoeling doorheen heeft gegooid (wat er 8 wasbeurten in blijft).

Na die 8 tot 10 wasbeurten was de kleurspoeling eruit en had diegene zijn eigen haarkleur weer helemaal terug.

Dit klinkt erg vaag en ongeloofwaardig.

dus wat doet kleurspoeling precies? en klopt het dat als je geverfd haar hebt en er een kleurspoeling in doet erna je geverfde haar weer je eigen haarkleur is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Zie uitleg over de uitwerking in het goede antwoord hierboven.

Het hangt er verder maar vanaf hoe kort het haar was van degene die de verf en daarna de kleurspoeling gebruikte. De verf blijft er gewoon inzitten, dat gaat er door de kleurspoeling niet uit. De kleurspoeling kan wel zorgen dat de overgang van verf naar je eigen haarkleur niet zo zichtbaar wordt. En ja, als je heel kort haar hebt is het misschien mogelijk om na 8-10 wasbeurten je eigen kleur weer te hebben. Als het tussendoor tenminste geknipt wordt, zodat de eerder gebruikte haarverf eruitgeknipt is.
Maar met lang haar kan dat niet als het niet kort geknipt wordt, dan duurt het heel veel langer voordat je je eigen kleur weer hebt.
Daarbij, met veel spoelingen is het zo dat die er niet echt helemaal uit zijn na die wasbeurten. Dat hangt van de spoeling af en het type haar. Soms moet je dus ook weer wachten tot je spoeling eruit gegroeid is.
Daarom is het met lang(er) haar aan te raden om highlights te nemen, dan valt uitgroei niet op en heb je toch een levendige kleur in je haar
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kleurspoeling vindt plaats door middel van een zogenaamde zelfaanhechtende kleur. Het gebruiksklare preparaat bevat kleurstoffen, die vergelijkbaar zijn met het natuurlijke haarpigment. De kleurstof legt zich in de vorm van een dunne film rondom het haaroppervlak en dringt hier en daar in het haar naar binnen. De structuur van het haar blijft daarbij praktisch onveranderd; in feite wordt er extra pigment toegevoegd. De kleurverandering kan naderhand door wassing weer ongedaan worden gemaakt - de natuurlijke pigmenten van het haar zijn niet veranderd. Met deze methode kan overigens niet meer worden bereikt dan een intensivering van de natuurlijke haarkleur, een bepaald kleurreflex. Het bereiken van een lichtere haarkleur is hiermee niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Heldere uitleg over de kleurspoeling. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed.