Hoeveel kilocalorieën mag ik per dag nuttigen?

Ik ben een jongen van 15 jaar. Ben 178 cm en weeg 52 kg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hoef je daar niet op te letten want je hebt geen overgewicht.
Ritsuka
12 jaar geleden
Kcal is nergens voor nodig, gewoon niet te veel koekjes en chips eten en lekker bewegen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Kcal tellen moet dat eerste stukje zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel, want je bent nogal licht.

Het beste antwoord

Dat kun je ook op deze site berekenen:

http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html

in combinatie met jouw activiteiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

op voedingscentrum.nl kun je al dat soort dingen bekijken en testen doen. misschien is dit iets voor jou? http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/aanbevolen-dagelijkse-hoeveelheid.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er nog vanaf hoe actief jouw levensstijl is. Ben je een coachpotato dan is 2900 kilocalorieën het maximum. Leef je actiever dan mag je er 3300 hebben. Ben je topsporter dan komen er nog extra's bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
coach = couch
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Waar slaat dat toch op om iemand die toevallig net iets later dan de eerste persoon antwoordt een negatieve duim te geven, ook al is het antwoord gewoon correct?!
Ritsuka
12 jaar geleden
Plus van mij, duidelijk