Word je ziek van de griep prik?

Ik had vorige week al aangekondigd dat ik een griep prik moet halen + de mexicaansegriep prik een week later omdat ik de laatste tijd last van mijn luchtwegen heb gehad. Nu ik vandaag verlof aanvroeg op mijn stage voor de prik van morgen adviseerde mijn stage begeleider het niet te doen omdat ik nog 'zo jong ben' (17 jaar) en dat je van de griepprik ziek kan worden. Ik vind het zelf ook eigenlijk raar om die 2 prikken te gaan halen terwijl ik nooit echt heel erg ziek ben. Ik heb alleen het afgelopen jaar last gehad van mijn luchtwegen. Heeft iemand alstjeblieft een goed advies wat ik moet doen?? Morgen moet het beslist zijn..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Bij griep geldt het volgende: Als je niets neemt duurt de griep zeven dagen... Als je wel iets neemt duurt de griep een week...

Dat was altijd al zo, en zal altijd zo blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een griepprik wordt je niet ziek! Je kunt er in het ergste geval je er een dagje minder lekker van voelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er behoorlijk ziek van worden.Maar jouw lichaam kan natuurlijk weer anders werken dan van bijvoorbeeld de mijne.Als je goed je vitamientjes inneemt is het niet zo belangrijk hem te nemen.Mits je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de griepprik zelf word je niet ziek maar als je niet zo lekker in je vel zit kan het zijn dat het wat versterkt word.
Maar als je een goede huisarts hebt geeft hij/zij je alleen de griepprik als je niet verkouden bent of hoest enz:
Groetjes paddington
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je koorts hebt moet je de griepprik even uitstellen. Verkoudheid is geen reden om de griepprik uit te stellen. Na de griepprik kun je gedurende een dag een gevoelige arm hebben. Je kunt van de griepprik zelf geen griep krijgen. De griepprik beschermt niet tegen verkoudheid.