Hebben mannen van 60 jaar of ouder nog wel zin in sex?

Of verdwijnt die behoefte in de loop der jaren? Ik vraag het me af omdat ik een man van 60 ken. Hij is ontzettend druk met zijn transportbedrijf, zijn gezondheid laat ook lichtelijk te wensen over en hij is soms wat nors tegenover zijn personeel. Hij is altijd serieus en zakelijk. Ik dacht; zou

Toegevoegd na 1 minuut:
Zou hij nog wel eens aan seks denken? Of het doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Of zal hij misschien seksueel gefrustreerd zijn? Of hebben stille wateren toch echt diepe gronden?

Toegevoegd na 7 minuten:
En lukt het nog wel op die leeftijd? Jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Lukt het fysiek gezien nog om het "level" van 20 jaar geleden te halen?

Ik vraag me dit alles gewoon af. Ben erg benieuwd maar wil wel graag serieuze antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, gelukkig wel! En dat iemand nors kijkt betekent nog niet dat ie er nooit zin in heeft. En serieus ogende zakenmensen enz. lusten er ook wel pap van. Kijk maar naar Berlusconi en naar DSK. Toegevoegd na 6 minuten: Een citaat: "Bovendien wordt seks weer belangrijker naarmate men ouder wordt. Mensen boven de 65 jaar hebben gemiddeld vaker dan eens per week seks (60 procent)." uit deze bron: http://www.gezondheidsnet.nl/seks-soas-en-meer/artikelen/559/de-kracht-van-seks-op-leeftijd Toegevoegd na 9 minuten: Hier nog een mooie: http://vrouw.blog.nl/seks/2007/06/27/de-kans-is-groot-dat-je-ook-na-je-80ste-nog-seks-hebt

Bronnen:
TV en eigen ervaring

Volgens mij heeft het niets te maken met zijn leeftijd. Er zijn ook 30ers en 40ers die 'droog staan'.. dat zou je toch niet verwachten, dacht ik. Maar misschien hebben ze wel een drukke baan, of een eigen bedrijf, net als deze man. En er zijn ook nog genoeg senioren (60-70+) die nog wel seks hebben. (in het Nederlands is het seks, niet sex met de X)

Als je "het " heel lang niet meer gedaan hebt , dan verdwijnt je lustgevoel. Het gaat heel geleidelijk , maar het effect is dat je gewoon geen zin meer hebt om al die moeite te doen . Mijn collega was zeer seksueel actief en bedreven , maar hij vond nooit een partner en sinds enige jaren zegt hij dat hij een biertje drinken veel prettiger vindt dan seks hebben. Persoonlijk heb ik seks * altijd * moeilijk gevonden . De lust is er , was er maar nu ik met die ene persoon in mijn leven die de moeite waard was de seks heb gevonden en bedreven , is mijn belangstelling ook tanende. Veel mensen met kinderen komen niet meer toe aan seks, ze zijn ooit zo diep aan elkaar verlustigd geweest , maar het gevoel komt niet meer. Het is als met de dood, hij komt langzaam dichterbij , en naar mate hij dichterbij komt , wordt het minder erg om er ooit niet meer te zijn . Met seks net zo , het was er , maar als het over is , is het ook helemaal niet zo erg.

Jij denkt dat 60 jaar oud is? Ja, mannen van 60 jaar en ouder hebben nog wel zin in seks. Een man die nog volop in een drukke baan aan het werk is en daarbij lichamelijke problemen heeft, zal daar misschien iets minder aan toe komen dan een man die met vervroegd pensioen is en een vrouw heeft die ook nog midden in het leven staat. Gezonde mannen en vrouwen zijn tot op hoge leeftijd fysiek in staat tot seksueel functioneren. Veel ouderen hebben een bevredigend seksueel leven.

Ik ben 68 en heb elke dag nog behoefte aan seks.Soms wel drie keer op een dag. Seks is niet leeftijd gebonden. Na mate je ouder wordt, gaat de productie wel naar beneden, maar het plezier van seks hebben niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100