waardoor kan het komen dat ik dorst blijf hebben?

ik heb echt hele erge dorst ik heb net 8 glazen water en 2 glazen limonade gedronken, toch heb ik heel veel dors, droge lippen maar toch veel speeksel.
kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dit pas sinds nu of al langer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds vandaag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik me er nog niet druk om maken,het is wat anders als je dit al een tijdlang hebt. Het kan door bepaald voedsel komen waar je dorst van kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast iets gegeten waar je dorst van krijgt. Als ik iets 'kant en klaars' eet hang ik ook de hele avond aan de kraan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik maak me ook niet druk maar het is wel vervelend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt er Diabetes voor in je familie ?
Dorst( die niet over gaat ) is een symptoom daarbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vandaag een insuline prik gekregen, ik had een waarde van 4.8 en je mag 7.8 ofzo hebben, dat was dus gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je bloedsuikerwaarde geprikt is, insuline spuiten is iets heel anders.

Antwoorden (4)

Dingen met veel zout gegeten. Ook stuff zoals ketjap en soja saus bevat veel zout. Dan blijft je lang dorst houden.
Wat wel helpt is een slok water in je mond nemen en daarmee je lippen en je tong nat houden (zonder water daadwerkelijk te drinken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vandag bami gegeten, dat zal het dan zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of nadorst? (gisteren alcohol gedronken?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan heel goed van de Bami komen inderdaad.
Wat mij ook wel eens helpt (want van al dat water krijg je toch alleen maar een plensbuik) is een waterijsje opzuigen.
Of een glas thee, warm opdrinken.
Morgen zal het wel weer weg zijn, maar vervelend is dit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helas is het nu nog niet weg :(
Het kan er ook aan liggen dat er misschien teveel droge lucht hangt in de ruimte waar je zit. Daar krijg je ook veel dorst van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan helaas de mogelijkheid dat je diabetes type 1 hebt niet uitsluiten.

De kenmerken daarvan zijn:
1 Hevige, bijna onlesbare, dorst
2 Sterk vermageren
3 Voortdurend plassen moeten

Als je aan deze criteria voldoet, ga dàn snel naar je huisarts en laat die het glucosegehalte van je bloed bepalen.

Niet te lang wachten is belangrijk omdat je je vrij plotseling zeer beroerd kunt gaan voelen..en mogelijk opgenomen moet worden in het ziekenhuis.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was ook diabetes. En niet zozeer alleen type 1, want met type 2 (wat wel eens ouderdomssuiker wordt genoemd) kun je ook erg veel dorst hebben. Ga naar je huisarts, en laat daar eens bloed prikken. Er is goed mee te leven als je dit hebt, maar je moet wel met bepaalde zaken rekening houden. Sterkte ermee!!