Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb veel jeuk,aan mijn litteken,meestal als er weersverandering is,toeval of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig liep ik ook met deze vraag rond! Bedankt (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen toeval, heb ik ook!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij weersverandering verandert de luchtdruk en ook de druk op het litteken. Hierdoor worden littekens gevoeliger. Vooral de zenuwen in en rondom het litteken
worden extra geprikkeld, waardoor het litteken pijn kan doen of erg begint te jeuken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Nu weet ik ookwaar mijn pijn vandaan komt. Litteken bij de heup, en altijd uitstralende pijn in het hele bovenbeen bij kou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is geen toeval. Ik heb een litteken uit 2001, en nog steeds bij weersveranderingen (meestal als het gaat regenen) jeukt het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Ik zelf heb het ook, mijn litteken begint te branden als het opeens heel warm gaat worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studies over dit onderwerp spreken elkaar al zo’n 2400 jaar tegen. Want zo lang is het geleden dat ‘oerdokter’ Hippocrates (naar wie de artseneed is genoemd) opmerkte dat sommige mensen door lichamelijke klachten het weer konden voorspellen. Anderen vonden dat een bakerpraatje. Recente studies tonen dan weer wel, dan weer niet aan dat littekens, jicht en rugpijn goede voorspellers zijn van vooral slecht weer. Een mogelijke verklaring is dat littekens een andere dichtheid hebben dan gewone huid. Als er veel vocht in de lucht zit, zet de huid rondom het litteken daardoor sterker uit dan het litteken zelf. Het resultaat is een ‘trekkend’ gevoel. Maar veel mensen met littekens zeggen nooit ergens last van te hebben.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding