Is het zo dat je naam die je van je ouders krijgt ,achteraf gezien ook bij je karakter past ?

zie dat voor mijn gevoel vaak .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Of hij bij je karakter past blijft de vraag maar vaak past hij wel bij het milieu waar je in geboren bent. En dat milieu (je ouders / omgeving / sociale klasse) bepaald voor een deel ook wie je bent en hoe je je gedraagt.
Ik associeer de namen Kevin, Brenda, Wendy, Mikey, Dave bijv. niet niet echt met toekomstige hoogvliegers op enig gebied. Meer met de kassajuf bij de Aldi of harker bij de gemeente.
Niet slim en misschien zelfs vervelend als ik de jongensnamen pak.
Het blijkt ook nog zo te zijn ook. Er is onderzoek naar gedaan en bepaalde namen blijken vaak te linken aan hoe mensen zijn of hoe ze gezien worden.
En dan zie je dus ook dat als mensen boven dit niveau uitkomen ze zelf hun naam aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee dat is niet zo..
Mijn naam past totaal niet bij mijn karakter, mijn naam is lief, en ik ben dat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
What's in a name?
Omdat jij en anderen zo gewend zijn aan je naam, lijkt het na jaren natuurlijk bij je te horen.
Maar ik denk dat het precies hetzelfde geval zou zijn geweest als je een andere naam had gehad.
Een kwestie van de naam die aan de persoon wordt gekoppeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo is het. Het is gewoon gewenning, en uiteindelijk kun je je geen andere naam bij die persoon voorstellen.
Nou, ik denk dat een naam bij iemand gaat horen en dat het uiteindelijk gewoon past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft puur met je eigen interpetatie te maken. Een naam is niet lief. Door je eigen ervaringen met de mens en de namen, vul je,je gevoel daarbij zelf in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ,je hebt die naam eigen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
What's in a name? Dacht het niet,mijn naam is Peter betekent rots en als ik iets niet ben is het een rots,daar bedoel ik niet mee te zeggen,dat je niet op mij kunt bouwen,want ik sta wel voor mijn beloftes,maar verder ben ik zo wankelmoedig als maar kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt zeker aan de leeftijd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent idd niet lief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou omdat jij het bent een +1 als troost...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is idd diverse keren voorgekomen dat ik werd betiteld als petergradiser dus toch wel lieve Sharona: Zand er over
Sans racune,zoals de congolezen zeggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is goed hoor;-))
Je naam past uiteindelijk bij je omdat je altijd zo genoemd wordt. Als je iemand tegenkomt met dezelfde naam voelt dat ook altijd een beetje vreemd. Voor je gevoel past het (nog) niet bij die persoon.
Ook als ik iemand leer kennen met een naam die ik nog nooit gehoord heb moet ik altijd wennen. Maar die naam gaat dan wel bij die persoon passen.
Waarom? Omdat ze met elkaar verbonden zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn trouwens namen waarbij ik bij voorbaat al een negatief gevoel heb. Komt vast voort uit mijn jeugd en mensen zie ik toen kende men die naam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet erg objectief Dounja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat klopt. Daar was ook niet om gevraagd volgens mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar het klopt wel... +1
Tja wat heeft een naam met een karakter te maken.
Ik ben gewoon wie ik ben, en mijn naam is er gewoon.
Als ik een andere naam zou krijgen zal ik nog steeds dezelfde persoon zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind mijn nickname op GV beter bij mijn karakter passen dan mijn eigenlijke roepnaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam die ik tegenwoordig voor mezelf gebruik, past beter bij me dan de naam die mijn ouders mij hebben gegeven... daarbij voelde ik altijd als of er iemand anders werd aangesproken, hoewel ik er natuurlijk in de loop der jaren aan gewend was geraakt.
Toen ik mijn 'nieuwe' naam kreeg, merkte ik dat die het mooiste in mij wakker roept... ik voel me veel meer met deze naam verbonden dan met mijn geboortenaam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd een ongelofelijke hekel gehad aan de roepnaam die mijn ouders van mijn volle naam hadden afgeleid en die heb ik dan ook op een gegeven moment veranderd in een andere afleiding van die naam. Dus die eerste roepnaam paste helemaal niet bij mij.
14 jaar geleden
Hoe kun je überhaupt karakter aan naam meten? Kun je daar voor mij een definitie van geven? Welke criteria kun je aan beiden waarden ontlenen?

Ik kan me wel voorstellen dat je een beeld of emotie heb bij bepaalde namen. Zo heb je de naam Sjonnie & Anita natuurlijk, maar nogmaals zeg dat niets over karakter, wel over beeldvorming en vooroordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb bij Mathilde een reactie geplaatst ,hetzelfde antwoord zou ik aan jou kunnen geven .
bedoel ook niet dat het altijd zo is maar ik ben het al verschillende keren tegen gekomen .
en dan bedoel ik gewoon bepaalde karaktertrekken !
Dat lijkt soms idd wel zo.
Maar dat komt vlgs mij meer wat jij voor gevoelens ideeen end bij een naam hebt. Als je een neefje hebt die Wim heet (ik zeg maar wat) en dat is een vervelend ventje en de volgende Wim die je tegenkomt is dat ook dan zul je dus denken de Wimmen zijn altijd............
Maar ik ken 2 hele leuke mensen die Roos heten ( en helaas ook drie die totaal niets Roosachtigs hebben)

Mijn zoon heeft een bijzondere naam en hij is ook bijzonder, misschien als je anders heet dan de gemiddelde Nederlander dat je je daardoor anders gaat gedragen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik bedoel is dit
mijn naam is Janny,zoals je kunt zien .
vaak is het zo geweest dat vrouwen met de naam Janny ,die ik ben tegengekomen ,of waar ik achteraf de naam van hoorde ,serieus zijn ,degelijk,zijn .
herkende daar toch bepaalde karaktertrekken van mezelf in .
misschien is dat allemaal toeval maar ik vind het toch frappant!