hoe kan ik mezelf aanleren door mijn neus te ademen?

Ik slaap snachts met me mond open waardoor wanneer ik wakker word een hele droge mond heb.
Hoe kan ik mezelf aanleren om snachts door me neus te ademen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je er overdag ook last van?

Het beste antwoord

Vaak is de oorzaak van mondademhaling te vinden in een obstructie in de luchtweg van de neus.

Er zijn van die speciale neusvleugeltje die wielrenners gebruiken om beter door de neus te kunnen ademen, gebruik een dergelijk ding om er als eerste voor te zorgen dat je neus optimaal open is.

Mocht dit niet helpen ga dan is naar de huisarts, de mogelijkheid dat je neusamandelen te groot zijn is er ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval zou je overdag óók problemen met ademen door je neus moeten hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat het niet zo is? Een droge mond overdag is ook makkelijker op te lossen of valt minder op door bijvoorbeeld het kauwen van kauwgom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik veronderstel dat als vragensteller daar overdag ook last van zou hebben, hij of zij dat wel zou vermelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien ben ik daar niet van uitgegaan in mijn reactie. Je moet het zien als een toevoeging, theodbn.

Andere antwoorden (3)

Je mond dichtplakken? Er op letten dat je overdag ook alleen door je neus ademt, je lichaam er aan wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook gehad. ik werd er altijd wakker van. moest ik weer uit m`n bed om een glaasje water te halen :) wat bij mij heeft gewerkt:

maak er een spelletje van! bijv: doe net alsof je téveel knoflook op hebt. dan hou je vanzelf je mond dicht, en wen je er vanzelf aan. en dan doe je het ook vanzelf in je slaap (althans bij mij wel :) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is er een oorzaak die ervoor zorgt dat iemand slaapt met open mond. Het kan met je neus (moeite met ademen) te maken hebben. Of met een verkeerde kaakstand. Ik sliep tot vorig jaar altijd met open mond, en dacht dat het erbij hoorde. Kon het niet afleren. Tot ik bij een ortho langs ging om mijn tanden te corrigeren. Die zei meteen dat hij kon zien dat ik met open mond sliep, omdat ik een zogeheten open beet had. Beugeltje heb ik inmiddels gehad en ben geopereerd aan mijn kaak. En na 34 jaar slaap ik dus eindelijk met open mond. Wat niet wil zeggen dat jij dit ook hebt, het is meer om aan te geven dat er vaak sprake van een oorzaak is. Van nature slaapt men namelijk met gesloten mond.

Toegevoegd na 6 uur:
Euh, ik bedoel natuurlijk dat ik na 34 jaar eindelijk met een DICHTE mond slaap... :o)