moet je als de allereerste keer de pil................?

gebruikt perse op de eerste dag van je menustruatie innemen of maakt dat niet zoveel uit? kan het bijvoorbeeld ook op de 2e dag of 3e dag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter, en heeft je huisarts je geen uitleg gegeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nog niet gegaan heb een afspraak vandaag maar ik kan misschien niet gaan omdat ik me niet goed voel:( dus daarom vraag ik het even
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat in de bijsluiter, en uiteraard kan de dokter je dat ook nog haarfijn uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typisch geval van RTFM.

Antwoorden (5)

Het beste is om na je menstruatie te beginnen. Wanneer je dan begint (de eerste dag na je menstruatie of 10 dagen later), dat maakt niet uit. De huisarts kan je meer informatie geven als dat nodig is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het makkelijkst lijkt mij, dat je je apotheek even belt. Die kan je een gefundeerd antwoord geven, bovendien weet die ook van je eventuele andere medicijngebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is best een goed advies. Begrijp de minnen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! Altijd fijn om een positieve reactie te lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven, maar snap ze wel. Het is geen antwoord op de vraag. Je stelt een vraag op GV, in de hoop een antwoord van een specialist/ervaringsdeskundige te krijgen. Advies of een aanvulling horen bij reacties.
je kan in principe op ieder moment beginnen met de pil. maar alleen als je op de eerste dag van je menstruatie begint, beschermt hij meteen tegen zwangerschap. Als je de pil op een ander moment in je cyclus voor het eerst neemt duurt het even (7 dagen) voordat deze werkt, en zul je deze eerste dagen bij sex ook een condoom moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Het juiste antwoord,daarom snap ik de min niet,maar dit zal wel weer iemand zijn die leuk probeert te zijn.
Het beste is te beginnen op de eerste dag van je ongesteldheid. 2 of 3de dag is ook niet een grote ramp, maar de eerste dag wordt ook aangeraden in de bijsluiter

Op dat moment is het het makkelijkst voor je lichaam om de pil op te pakken en de hormoon huishouding wordt dan niet teveel verstoord.

Telkens als je voor de eerste keer begint ( dus ook na een stopmaand) de eerste maand een condoom gebruiken.
Omdat de pil niet geheel betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor aller zekerheijd zal ik het even aan je huis arts of aphoteek vragen :)