Hoe weet ik of mijn vriendin echt mij vriendin is en mij ook als een vriend beschouwt?

Mijn vriendin doet vaak heel kort af en ik doe volgens mij in haar ogen alles fout hoe doet ik me best ook doe. Ze zegt soms dingen en ik weet niet of ze het door heeft maar die komen echt hard aan dat ik er soms gewoon van moet huilen! Ik zeg dit niet tegen haar, want ik denk niet dat ze het snapt! Ze kan ook soms over sommige dingen z'n probleem maken dat ik echt denk zoek je nou gewoon ruzie of wat? In het openbaar maakt ze me ook altijd belachelijk of kleineerd ze me. Ik weet niet of ze wel echt een vriendin is maar hoe kan ik daar achter komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan natuurlijk zijn dat ze een hele andere communicatiestijl heeft dan jij. Dat zul je haar dan moeten vertellen, en haar ook moeten zeggen wat jou kwetst. Een echte vriendin houdt daar rekening mee en past haar gedrag aan. Als ze jou in het openbaar kleineert moet je haar heel duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent. Vertel haar dat ze daar mee op moet houden. Als ze daar geen begrip voor heeft, is ze niet je vriendin, maar gebruikt ze jou alleen maar om zichzelf populair te maken.

Iemand die jou belachelijk maakt en kleineerd is geen vriendin

Ik denk dat je het haar het beste gewoon kunt vragen. Niet iedereen is hetzelfde, en mensen reageren allemaal anders, dus het is mogelijk dat dit de manier van je vriendin is om zich te uiten. Je hoeft natuurlijk niet de hele tijd je best te doen voor haar, zonder dat zij waardering toont. Een vriendschap moet wel van twee kanten komen... Veel succes ermee!! Toegevoegd na 2 minuten: Het kan natuurlijk ook dat we niet doorheeft dat die opmerkingen hard aankomen bij jou...

Als jij alles maar van haar accepteert zonder je grenzen aan te geven gaat ze ook maar zo door. Ze kan alles op jou afreageren, want je vindt het toch allemaal maar goed. Op deze manier ben je niet echt iemand waarvoor mensen respect hebben en jij bent veel meer waard dan dat je nu laat zien. Al hebben mensen die anderen kleineren zelf vaak een minderwaardigheidsgevoel, dat even terzijde. Misschien heeft ze niks in de gaten. Ga haar vanaf nu eerst duidelijk maken dat je het niet langer zo wil en dat dit niet is wat jij je voorstelt bij een vriendschap. Dat ze je kwetst en beledigt en dat je er verdrietig van wordt. Zeg er ook bij hoe jij de vriendschap en het contact wel wil! Wat voor karakter iemand ook heeft en hoe ze ook gewend zijn te communiceren, het is niet de bedoeling dat je een vriend(in) zo beledigt en kwetst dat die er zo verdrietig van wordt als jij nu beschrijft. Als ze hier beledigd of ongeinteresseerd op reageert , ga dan maar lekker met andere vrienden optrekken.

Ik ben zelf ook wel eens zo tegen mijn vriend:$ een goed gesprek heeft wonderen gedaan.. Bij mij is het meestal dat ik ergens mee zit maar hij niet begrijpt wat ik bedoel en ik al kwaad ben en onzin uitkraam voordat hij snapt wat het is.. En als ik eenmaal boos was luisterde hij niet meer.. Ik hou ontzettend veel van hem dus dat is het probleem niet.. Probeer toch eens goed te praten met haar.. Praten is belangrijk in een relatie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100