Wat veroorzaakt de pijn in mijn rug?

Ik heb tijdens mijn competitie tafeltennis een steek in mijn onderrug gekregen. De hele wedstrijd ging dus voor geen meter.
Nade competitie ging ik met mijn vriend voetballen en op het moment dat ik ging rennen weer een steek in mijn onderrug. Telkens als ik ging rennen kreeg ik een steek. Dus ik liep heel rustig naar huis om een steek te voorkomen.
Nu zit ik op de bank en kan ik springen maar niet rennen dan krijg ik weer een steek.
Ik ben een jongen van 15 jaar en nogal gezet. Ook heb ik vijf dagen per week een rugtas op mijn rug.
Dus weet oemand hoe dit komt of hoe ik ervan af kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Het is onmogelijk op deze manier een diagnose te stellen, het kan zoveel zijn. Mijn eerste ingeving zou zijn iets met de spieren, probeer het warm te houden en evt. een spierbalsem er op te smeren. Gaat het niet over, ga dan even naar de huisarts. Die kan meer voor je doen dan wij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou beginnen met joggen en je onderrug wat sterker maken.
Kan zijn door gekrompen rugspieren die samentrekken (dat is dan de pijn die je voelt).
Dus je zou ze beter kunnen uitrekken / losser maken door te joggen enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou spit kunnen zijn. Dat is de naam voor acute lage rugpijn.

Een plotselinge verkeerde beweging, meestal een combinatie van een buig- en draaibeweging, kan leiden tot deze acute rugpijn. Met tafeltennis maak je ook veel onverwachte en snelle bewegingen. Dus zou de rugpijn daardoor kunnen komen.

Laat je zeker onderzoeken door je huisarts en vraag raad aan een fysiotherapeut. Wanneer spit niet (correct) wordt behandeld kan dit resulteren in terugkerende klachten.