is kleine witte stipjes langs je penishoofd normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ja, ook al vaker gevraagd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al miljoen keer gevraagd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch blijven zich er steeds maar weer mannen zorgen om maken. Even iets opzoeken is ook ZOOOOO moeilijk.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm...eerlijk is eerlijk ; met zoeken vond ik het hier niet.

Het beste antwoord

Ja dat is normaal. Sommige mannen hebben op de eikelrand kleine wittige bultjes, die op kleine wratjes kunnen lijken. Deze kleine verdikkingen (papels) vormen één tot drie onregelmatige ringen, die als een soort parelketting op de eikelrand zitten.

Een parelketting is volkomen onschuldig. De papels geven geen klachten en hoeven niet te worden behandeld. Deze onregelmatigheid is een normaal onderdeel van de huid en verdwijnt niet bij het ouder worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat lijkt me niet normaal, hier zou ik mee naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is normaal, heel veel mannen hebben dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaat dat op een gegef moment weg?
Uhh, lijkt mij alles behalve normaal. Laat het toch checken bij de huisarts. Je wilt toch niet te lang wachten als het wel wat is?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is volslagen normaal (en veelvoorkomend) en heet officieel PPP (pearly penile papules - parelvormige bultjes van de penis) of, in het Nederlands: Parelketting.

Naar schatting 20 tot 30 % van de mannen heeft ze in meer of mindere mate. Het is een normale variant op de mannelijke anatomie, net zoiets als een wipneus of flaporen ; volkomen onschuldig dus, en je krijgt er ook geen last van. Ook is het geen ziekte en heeft het niets te maken met een slechte hygiene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is dat normaal,en is het ook normaal dat ze zichtbaarder aanwezig zijn als u een periode van intensieve sexuele activiteit hebt.
Bronnen: