Hoe krijg ik mijn liezen weer mooi?

Door te dikke bovenbenen heb ik al jaren last vant ontstekingen in de liezen, tevens is de huid daar donker gekleurd en er onstaan nog meer bultjes(meeeters). Al naar de huisarts geweest meerdere keren maar die reageert heel lakoniek en schrijft me betadinescrub voor. Helpt nix. Het blijft un struikelblok in mijn leven want ik wordt er ontzettend onzeker van. Wat zou ik zelf kunnen doen om het weer mooi en egaal te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Huidplooien blijven altijd een probleem. Zorg dat het goed schoon en droog blijft. Katoenen ondergoed en geen synthetische kleding.
Niet beledigend bedoeld, maar kilo's afvallen zal ook helpen (hoe minder huidplooien hoe beter).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zelf weinig doen om je liezen weer mooi te krijgen.
Als een ontsteking genezen is kan de huid er nog rood/paars uitzien. Dat wordt een postinflammatoir erytheem genoemd. Dit postinflammatoir erytheem kan uiteindelijk donker verkleuren, dan heet het postinflammatoire hyperpigmentatie. Dit verdwijnt vaak in de loop der jaren. Men kan proberen dit proces te versnellen door de hyperpigmentaties te bleken. Dit moet echter altijd onder begeleiding van een arts gebeuren.

Om een juiste diagnose van de blijvende ontstekingen te krijgen, vraag je best aan je huisarts een verwijzing naar een dermatoloog. Deze arts zal je dan ook de gepaste behandeling en raad geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij drogist, reformhuis of apotheek kan je van dokter Vogel Molkosan kopen. In Molkosan zit melkzuur en hiermee kan je de ontstekingen naar behoefte deppen. Hiermee kan je de zuurgraad van de huid omhoog brengen waardoor het minder snel gaat ontsteken. Mag gewoon op de open plekken.