Waarom verkleurd zilver bij de ene persoon erg snel terwijl het bij de andere zijn natuurlijke glans wel behouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het is niet het nikkel maar het zilver zelf dat verkleurt onder invloed van zwavel.
Het zilversulfide is een zeer onoplosbaar zout zodat het edelmetaal zilver toch aangetast wordt door zwavelverbindingen die bij sommige mensen in transpiratievocht voor komen.
Zilversulfide is een zwarte stof die ook op zilveren voorwerpen die langere tijd aan de lucht worden blootgesteld.
Ook in de zwart-wit fotografie wordt van een vergelijkbaar chemische proces gebruik gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zilver is in juwelen een alloy, vaak met nikkel. Nikel kan onder invloed van zwavel zwart worden. Afhankelijk van je dieet heb je meer of minder zwavel in je huidvetten / zweet zitten.

Daarbij komt dat als je hogere kwaliteit zilver hebt, er minder nikel in zal zitten, en daarom niet zo snel zwart wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ene mens zweet meer dan de ander, en dan kan er nog een verschil in samenstelling van het lichaamsvocht zitten.
jc54