ik ben nu ongeveer om de 2 weken ongesteld en dan 2 weken lang zijn er medicijnen of andere dingen die er iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ten eerste is het belangrijk te weten hoe lag je al menstrueert ; de eerste jaren namelijk zijn dergelijke 'afwijkingen' van het gemiddelde nog vrij normaal, maar als je menstruatie eerst regelmatig is geweest en nu ineens zo lang, kan het een symptoom zijn van verschillende (soms ook wel vrij onschuldige) aandoeningen, waar zeker even naar gekeken moet worden.

Soms helpt het inderdaad om de pil te slikken als het om hormonale stoornissen gaat, maar begin daar niet mee voor je ernstiger zaken hebt laten uitsluiten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie inmiddels in je profiel dat je dertien bent ; dat betekent dat het vermoedelijk nog gaat om een hormonale onbalans, die in de menarche nogmaals niet abnormaal is. Duurt het langer dan een jaar OF heb je er echt last van (wat ik me lévendig kan voorstellen !!) ga er dan zeker mee langs de huisarts. Die kan je in elk geval de juiste pil voorschrijven of besluiten of nader onderzoek nodig is.

Hier in Duitsland krijg je de pil alleen via de gynaecoloog, die ook standaard een onderzoek doet (bloed afnemen, bloeddruk meten, echo van de voortplantingsorganen, vraaggesprek EN twee nacontroles in het eerste half jaar), en komen afwijkingen snel aan het licht. In Nederland is dat eerste onderzoek allang afgeschaft en kun je de pil zelfs via Internet bestellen. Doe dat niet : het is en blijft een medicijn, met flinke gevolgen voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller is 13, dus je mag er vanuit gaan dat ze in de eerste jaren van de menstruatie zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik inmiddels gezien ja - zie mijn toevoeging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antwoord = +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt, ik heb er inderdaad al langer last van dan een jaar in het begin was het ook om de 2 maanden en dan 2 weken ongesteld maar ik ga nu even contact opnemen met mijn huisarts. +

Andere antwoorden (1)

Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om de pil, het vermindert de pijn en weet je precies wanneer je ongesteld wordt.