'Kleurendoof' is gewoon een grapje, dat met name gebruikt wordt voor mensen die wel degelijk gewoon kleuren kunnen zien, maar ze blijkbaar iets anders waarnemen dan een ander of even niet op zitten te letten.

Zo hebben wij thuis een stoel die voor mij duidelijk (heel vaag, zacht, mosachtig) groen is, maar de rest van de familie vindt hem grijs. Die zijn gewoon allemaal een beetje kleurendoof ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha oké thanks!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar was mijn gegeven antwoord hetzelfde als dat van jou en is het verwijderd. Omdat ik geen zin heb om het hele traject van bezwaar maken langs te lopen (mijn antwoord leek wel enigszins op het jouwe), hier nog maar even een korte reactie. ;) In ieder geval een plus van mij! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bedankt!!

Andere antwoorden (1)

Mijn voormalige baas noemen we kleurendoof. Hij kan de kleuren wel zien, maar ze niet herkennen voor wat ze zijn. Dus als ik een rood blaadje liet zien, kon hij het niet benoemen, voor hem kon het paars zijn. Maar hij ziet de kleuren wel, dat hebben we een keertje getest.

Wij noemen het maar kleurendoof, want kleurenblind is hij niet. Maar tiz maar een gemakkelijke benaming voor iets.