Wat gebeurt er met iemand die in aanraking komt met een taser van 10000 volt? Hoe erg zijn de verwondingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Je raakt totaal verlamd voor een minuut en als je het overleeft, dan heeft dat geen blijvende schade of verwondingen en ben je weer klaar voor de volgende lading...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er komt extra onderzoek naar de medische gevolgen van stroomstootwapens die de politie wil aanschaffen voor arrestatieteams. Wel raakt die persoon voor een tijdje verlamd. Er zijn er zelfs een paar mensen aan overleden.
Zie; http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2848059.ece/Weer_Taser-dode_in_VS.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet het voltage/spanning die voor de zeer pijnlijke gewaarwording zorgt,maar de stroomsterkte/amperage.
Dus een stroomstoot van 0,1 amp. en een spanning van 10000 volt zal je niet veel doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou denk ik compleet van de kaart gaan. Spieren en zenuwstelsel zijn gevoeliger na ene ernstig ongeval.
Ik denk dat het dus mede afhangt van je lichamelijke gezondheid hoe je erop reageert. Ik heb op tv mensen gezien die gillend over de grond rolden en mensen die gewoon doorgingen met rotzooi trappen zonder wat te merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen verwondingen, maar je bent geheel van de kaart en het is zeer pijnlijk. Het kan de dood ten gevolge hebben (makkelijk zelfs)