Hoe kan het dat ik altijd zo veel en heftig droom wanneer ik te zwaar ben toegedekt, en wat kan ik daartegen doen?

De tijd van een extra dekbed komt weer aan en daar kan ik echt tegenop zien want als ik te zware dekens over heb dan droom ik altijd heel erg. Als ik het niet doe dan slaap ik weer niet van de kou.

Toegevoegd na 1 minuut:
Electrische deken is geen optie, die heb ik al gehad maar beviel mij niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat vele en heftige dromen is iets wat ik wel vaker hoor zodra mensen na gewenning bv weer onder de echte wollen dekens moeten slapen ;) Zelf denk ik dat dan er veel ON(der)bewuste dingen (ook alledaagse) meespelen via bekendere asscociaties. Zoals lente en zomer we vaak associëren met: licht, zonnig, luchtig, en dit tevens op ons gemoed werkt Winter en herfst is meer tegenovergestelde en associaties met : kou, somber, regen en kil, donker en ook dit kan bij sommigen doorwerken in de stemmingen ;) Maar een lekker en behaaglijk bed en ook warm genoeg in de winter is zeker een logisch streven :) Wat ik je dan 'warm' aanbeveel is (als je bv nu een seizoenendekbed hebt?) naar de Ikea te gaan en daar een klasse 5 warmtegraad nieuw dekbed te kiezen, bij voorkeur als je niet allergisch bent een donzen! Zalige en alsnog lichte dekbedden, en met als geweldig (en hygiënisch) extra voordeel: zeer eenvoudig wasbaar tot 60 graden! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70131446#/70131446/ In de andere seizoenen kan je dan je huidige blijven gebruiken ;) Succes en vooral een warmere en rustige goede nachtrust!

Het dekbed aan het voeteneind niet instoppen, zodat er wat koelere lucht bij je voeten kan komen en/of geen deken maar een dekbed met lichtere vulling.

Kleed je warm aan, dus een pyama en daar onder een hemd. Heb je geen extra warm dekbed nodig.

Probeer ervoor te zorgen dat je dekbed lekker warm is, maar niet te warm. Ik heb zelf last van nachtmerries als ik het te warm heb. Met goede ventilatie (klapraam open), gaat het meestal wel goed.

Herkenbaar! Je kunt het beste op zoek gaan naar een dekbed dat jij prettig vindt - een goed dekbed hoeft helemaal niet zwaar te zijn. Het moet vooral goed ventileren (ik ga zelf altijd 'woest' dromen en onrustig slapen als ik onder een dek lig dat niet goed ventileert zodat ik helemaal bezweet wakker word). Tegen mijn verwachting in kwam ik uit bij een synthetisch dekbed - ik dacht dat dat juist erg zweterig zou zijn. Maar wol werkte bij mij helemaal niet. (Het maakt ook uit wat voor hoes er om het dekbed zit, ik kies wel liefst katoenen hoezen.) Succes met zoeken en kiezen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100