Hoe komt het dat als je als meisje gaat pubberen, "er meer langs je heupen komt" en hoe haal je dit weer weg?

Ik bedoel meer vet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar moet je juist trots op zijn, want dat vinden mannen mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je het moeten weghalen? Dat is iets heel natuurlijks dat iedereen heeft, en waar helemaal niets mis mee is.
En er als volwassen vrouw willen uitzien als een meisje zonder vrouwelijk lichaam, is natuurlijk een vreemd ideaalbeeld.

Antwoorden (7)

Een meisje heeft plaats nodig om een kind te kunnen dragen, bij de heupen dus. Dat kun je niet weghalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je lichaam verandert van een meisjeslichaam naar een vrouwenlichaam. Meisjes hebben geen billen en borsten, vrouwen wel. Je krijgt het dus ook niet zomaar weg. Dat moet je ook niet willen, want het hoort bij een volwassen vrouwenlichaam. Het zijn secundaire geslachtskenmerken, die ervoor zorgen dat mannen zich seksueel tot een vrouw aangetrokken gaan voelen. En het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent in de groei en de pubertijd ga je overal wat toenemen dat is normaal je bent op weg een vrouw te worden met vrouwelijke vormen.
Als je denkt dat je ergens teveel hebt dan kun je dit verminderen door regelmatig en gezond te eten en te sporten.
12 jaar geleden
meisjes hebben van nature (genetisch) meer vetweefsel waardoor ze meer vrouwelijke rondingen krijgen en mannen hebben meer spierweefsel, zodat hun heupen slanker blijven dan de meeste vrouwen.
Het heeft dus te maken met meer vetopslag, dat genetisch is vastgelegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meisjeslichaam verandert in een vrouwenlichaam onder invloed van hormonen. Deze zorgen voor de secundaire geslachtskenmerken. Borsten en heupen zijn de typische vrouwelijke secundaire geslachtskenmerken.
Die heupen bestaan niet 'slechts' uit vet, zoals de andere antwoorden wel doen lijken. Het bekken kantelt iets en de botten aldaar groeien ook anders dan die van een man. Dit is nodig, omdat er wel een kindje door moet passen.
Ook hebben vrouwen gemiddeld genomen meer vet dan mannen. Dat komt omdat vrouwen dit vet nodig hebben voor onder andere hun hormonenstelsel (bij een te laag vetgehalte kan de menstruatie bijvoorbeeld stoppen en dan kun je geen kinderen krijgen) en voorheen was het echt een pré als een aanstaande moeder wat extra vet op de heupen had, voor hongerige tijden.

Eén van de reacties geeft aan dat brede heupen en borsten mooi en aantrekkelijk worden gevonden door mannen en dat er dus een soort 'evolutionaire selectie' heeft plaatsgevonden, waardoor vrouwen (van nu) borsten en heupen hebben. Dit is natuurlijk nonsens, want het werkt precies andersom.
Vrouwen hebben borsten om kinderen te kunnen voeden en hebben een breder bekken, om dit kind te kunnen baren. Met borsten en een breder bekken vergrootten (en vergroten) vrouwen hun kans op een gezond kind en dus nakomelingen. Dáárom vinden mannen deze ronde vormen mooi en zijn ze inmiddels verseksualiseerd.
Borsten zijn in beginsel geen seksspeeltje voor een man, maar baby-eten! En brede heupen geen 'lovehandels', maar babytoegankelijk.

Op de rest van je vraag ingaand, zul je begrijpen dat je dat bekken niet meer zo kunt krijgen als in je kindertijd. Hoeveel je ook af zult vallen, je botten zijn óók veranderd en het is ècht veel mooier als je die knobbels maar niet te zien krijgt. En het ligt ook véél lekkerder. Als dat nog niet genoeg is, helpt deze misschien: mannen houden niet van een bottenzak, maar van mooie rondingen. Die rondingen zijn namelijk precies datgene waardoor vrouwenvormen zich van mannenvormen onderscheiden! Moet ik er natuurlijk wel bij vertellen dat rondingen het mooiste zijn, wanneer het bekken en de borsten niet samensmelten door zwembandjes of één grote opvulling ertussen. ;-) Dus gezond eten, veel water drinken, voldoende bewegen en je lichaam blijft in topvorm en daarmee zo aantrekkelijk (en gezond) mogelijk! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langzaam maar zeker word je lichamelijk volwassen. Je krijgt meer vet in bovenarmen/bovenbenen en heupen en je krijgt borsten. Als je gezond eet en goed beweegt krijg je niet méér vet, maar wordt het gewoon anders verdeeld.

En omdat het vet anders verdeeld wordt op je lichaam, krijg je ook een taille! Je krijgt een vrouwelijk figuur. Dat hoort gewoon bij het volwassen worden. Je kan het niet weghalen en dat hoeft ook niet. Na een tijd, als je aandacht gaat krijgen van jongens, zal je blij zijn met je vrouwelijke rondingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam gaat van vorm veranderen door hormonen.
Zo zie je aan vrouwen die in de overgang komen dat hun figuur ook weer verandert, ook i.v.m. verandering in de hormoonhuishouding.
Als je geen heupen zou krijgen dan lijkt je figuur op dat van een man.
Mocht je later kinderen willen/krijgen dan moet e ook in staat zijn om het kindje te 'dragen'
Zolang je gezond eet zul je niet vet/dik overkomen, een mooie spijkerbroek, brede riem, leuk topje staan prachtig als je een vrouwelijk figuur krijgt.