ik zit er even helemaal doorheen, wat kan motiveren?

ik moet nog ontzettend veel doen, maar ik ben heel moe en heb het even helemaal gehad. wat kan mij nu motiveren of wat helpt ertegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (9)

Misschien moet je eerst even lekker een uurtje gaan ontspannen, dan kun je er daarna weer tegenaan ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
Edit: Probeer ook doelstellingen te maken zoals bijvoorbeeld als ik die opdracht af heb neem ik lekker een snoepje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verheug je op een douche of bad vanavond, een leuke film of programma, wat lekkers om te eten etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even een wandeling maken, frisse lucht helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PRECIES!
Ga eens even lekker uit je dak, zet een vrolijk muziekje op en dans door de kamer.
Caro Emerald maakt min altijd weer ontzettend vrolijk en geeft mij energie!

http://www.youtube.com/watch?v=74LXx0wSqMI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij altijd helpt is om even naar buiten te gaan. Een wandeling door het park of een stukje joggen. Het zal opknappen! Als je echt heel moe bent is het niet goed om jezelf te forceren, en kun je misschien beter maar naar bed gaan. Dan heb je goed geslapen en kun je morgen vroeg weer aan de bak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n geval helpt het bij mij om een dutje te doen van twintig minuten. Gewoon op de bank, met de voeten op een krukje, even lekker wegzakken. Daarna een kop koffie (of een glas cola, in jouw geval misschien) drinken en een poosje in de buitenlucht lopen of fietsen. Als je dan terugkomt kan je er weer helemaal tegenaan.
Amadea
12 jaar geleden
neem even een avond voor jezelf, het is moeilijk om dingen die je nog moet doen uit je hoofd te zetten, schrijf ze op een duidelijke lijst, en leg die lijst aan de kant. zo kan je niets vergeten als je er uiteindelijk aan toe bent.

om goed te functioneren moet je je ook goed voelen, dus:

maak een flinke wandeling, neem een warm bad, een kop thee, kijk een feel good movie of ga lekker een middagje naar het strand (met de hond)
wat er dan ook werkt voor jou om even je hoofd leeg te krijgen, zelf ga ik altijd naar het tuincentrum en dan koop ik een onbenullig plantje ofzo, dat werkt voor mij, vind wat er werkt voor jou.

Toegevoegd na 15 minuten:
hier een site waar feel good movies op staan:
http://www.hartenziel.nl/artikel/heerlijke_feelgood-films_1
12 jaar geleden
Even een dutje doen, iets van een half uur ofzo en dan helemaal op je gemak doen wat je moet doen met een lekker kopje thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beloof jezelf iets leuks als je braaf en
met goede moed verdere gaat. Dan heb je iets leuks om naar uit te kijken, een dat is een enorme opsteker als je het even niet ziet zitten!
Spreek bijvoorbeeld iets leuks af met vrienden voor het weekend, een filmpje kijken of zo. Plan leuke dingen voor na het werk!