Ik heb al twee maanden mijn maandstonde niet gehad en ben nog maagd is er dan iets mis met mij ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je?

Antwoorden (5)

als je jong bent kan dat nog heel onregelmatig zijn, dat is heel normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen seks hebt gehad, ligt het sowieso niet aan een zwangerschap. Als je nog niet zo lang ongesteld bent, kan het een tijd duren totdat je cyclus wat regelmatiger wordt.
Sommige mensen blijven altijd een onregelmatige cyclus houden, verschilt dus per persoon. Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent. Maar als je nog jong bent , is dat hartstikke normaal . Je bent nog maagd en dat weet je zeker? Dan is er geen mogelijkheid om je druk te maken! Toen ik net ongesteld was heb ik een x zelfs 3 maanden overgeslagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je nog niet lang menstrueert kan het best onregelmatig zijn. Sommige meiden worden na hun eerste menstruatie (of eerste paar menstruaties) een hele tijd (meerdere maanden achter elkaar) niet meer ongesteld. Dit is niets om je zorgen over te maken. Het heeft allemaal te maken met het op gang komen van de cyclus van de hormoonhuishouding van een vrouw. Dit duurt bij sommigen gewoon langer.

Er zijn ook andere redenen waardoor een menstruatie uitblijft. Een infectie (zoals bijvoorbeeld) griep kan een menstruatie doen uitblijven, maar ook stress kan de hormoonhuishouding dermate verstoren dat het overslaat. Wanneer de stress of de infectie weg is, komt ook de menstruatie weer gewoon terug.

Een te laag gewicht kan ook de maandstonde laten verdwijnen. De hormoonhuishouding is door het te lage vetpercentage niet in staat zijn werk goed te doen en dus wordt er niet gemenstrueerd. Een paar kilo aankomen in gewicht zal de balans weer kunnen herstellen en de maandelijkse menstruatie komt dan gewoon weer terug.

Er zijn ook mensen die gewoon zeer onregelmatig ongesteld worden. Dit kan ook weer allerlei oorzaken hebben, maar wellicht heb je aan bovenstaande al even genoeg.

Oh enneuh... de overgang zal het vast niet zijn... Daar kun je namelijk ook van gaan overslaan... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog niet zo lang menstrueert is het heel normaal dat het nog onregelmatig komt,soms om de 2 weken,soms heel netjes elke 28 dagen en soms erg langdurig en heel veel en dus zo als nu een tijdje niet.
Op een gegeven moment zal je merken dat het heel regelmatig word.