Hoe kan het dat ik 's nachts wakker wordt van pijn op de borst terwijl ik me dus niet inspande maar sliep?

Deze pijn is een andere dan in mijn andere vraag. Deze heeft te maken met mijn hart. Eerst kreeg ik hem alleen als ik een eind ging lopen of me inspande, later ook als ik rustig zat. Daarna heb ik een hartaanval gekregen. En nu plaagt die pijn me ook in mijn slaap wat ik niet begrijp daar ik dan dus gewoon lig te liggen. Hoe kan dat?

14 jaar geleden
33K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me heel angstig, om dit weer te voelen. Met dit soort vragen kun je beter even naar de huisartsenpost bellen. Daar krijg je (Vaak) meteen antwoord op je vragen of komen ze zonodig bij je langs.
En voor zometeen,,zeker even bij de huisarts langs gaan.

Het beste antwoord

Het feit dat jij ontspannen denkt te slapen wilt niet zeggen dat je dit ook daadwerkelijk doet. De gemiddelde mens draaid zo'n 30 keer per nacht. En als je hart dan een zwak punt is dan kan het gebeuren dat je hierdoor pijn op de borst krijgt...

Dat dit je een beangstigend gevoel geeft kan ik me voorstellen. Maar globaal heeft dit niets met je hartaanval van een tijdje terug te maken. Zolang deze pijn niet doortrekt naar je linkerarm duid dit in de meeste gevallen niet op een dreigende hartaanval...

Misschien moet je gewoon gedotterd worden. Ga gewoon naar je huisarts en eis van hem/haar een verwijzing naar een cardioloog voor een onderzoek. Al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen...

En je huisarts is geen cardioloog. Dus hij/zij mag ook niet op zijn/haar plaats gaan zitten door jou te zeggen dat je niet mag terugkomen voordat je een nieuw recept nodig hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
@Starbless bedankt voor je antwoord. Helaas heeft die pijn wel met mijn hart te maken en ik heb dan dus ook pijn in mijn armen bij de oksels; het meest links. Eerst was dat alleen als ik buiten de deur ging lopen, maar nu ook als ik thuis op de bank zit of in bed lig; heel onaangenaam (en 's nachts ook een beetje beangstigend, maar ik laat me niet op stang jagen want ik ken die pijn al lange tijd). De dokter zegt daarover alleen dat ik me niet mag inspannen.
Met het ziekenhuis heb ik al afspraken voor onderzoeken die moeten uitwijzen of ik gedotterd moet worden, maar vanwege de wachtlijsten zijn die pas eind oktober.