Op welke kant kan je het beste slapen als je kriebhoest heb?

Op je rug op je buik, of op je linker of
rechterkant?

Toegevoegd na 52 seconden:
Kriebelhoest wel te verstaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

Hallo ,

Ik denk niet dat het veel uitmaakt op welke kant je slaapt , omdat je in je slaap toch van houding veranderd ..
Wat je kan doen is het hoofdeinde van het bed verhogen..
Dit zorgt voor een betere afvoer voor het slijm.
Het bed een paar graden diagonaal zetten houdt de luchtwegen beter vrij en voorkomt hoesten tijdens de nachtrust.

ook kun je voordat je gaat slapen je luchtwegen ontstressen met een hete bak water met wat eucalyptus/Menthol of erin en daarboven hangen met een doek op je hoofd.
Ook kun je wat Dampo gebruiken , wat de luchtwegen ook vrijmaakt.

Warme thee blijkt ook goed te helpen. Dit helpt om eventueel slijm door te spoelen en de luchtwegen te verzachten waardoor het hoesten afneemt.
een product wat kriebelhoest doet verzachten is honing.

Als dit allemaal niet werkt kun je nog
medicijnen proberen zoals :
*codeïne
*een middel met noscapine

Hopelijk is het snel over !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik kon ook niet slapen van het hoesten een paar nachten terug, en het enige wat bij mij hielp was mijn hoofd echt heel scheef houden met een extra kussen, zo dat je bijna met je oor je schouder kunt raken, en dan op je zij liggen. Hoop dat het helpt! Beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe maakt het niets uit.

Je moet een slaaphouding kiezen waarbij je het minste last hebt en dat is voor iedereen anders.

Zelf ben ik er achter dat ik meer moet hoesten als ik op mijn linkerzij lig.
Voor jou kan dat wel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit op welke zij je ligt belangrijk is dat je niet te plat ligt en niet te warm, ventileer je slaapkamer even voor dat je naar bed gaat. Rook niet en vermijd rokerige ruimten en zorg voor een glaasje water binnen handbereik.
Heb je aanhoudend last van kriebelhoest zonder dat je koorts hebt of benauwd bent kun je evt aan je Huisarts een receptje vragen voor een paar codeïne tabletjes die dempen de hoestprikkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de rug liggen helpt bij mij toch de hoest verergeren en vermijd ik.
Neem een koffielepel honing en meng 1 koffielepel citroensap eronder.
Beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exstra kussen nemen wat heet spul op je borst smeren paracetamol met codeine helpt tegen een kriebelhoest meestal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op welke kant je slaapt maakt niet uit, een extra kussen wil wel helpen en met een Daro retard capsule slaap je de hele nacht door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdje terug ook gehad .
In bed kon ik niet slapen .
Ging ik eruit en in de kamer zitten toen was de hoest afgelopen .
Het heeft met de temperatuur te maken in het bed .
Als je gaat slapen hou de kamer fris .
En kruip niet helemaal onder de dekens probeer jou hals dekenvrij te houden .