Is een Cystoscopie onderzoek pijnlijk?

Ik krijg eerdaags een Cystoscopie (blaas) onderzoek en ik wil graag weten of er vrouwen zijn die hier pijn bij ondervonden.

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Dit geeft mij toch een beetje hoop, alleen ik moet nog ff wachten tot het zo ver is rond eind september is het zo ver .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

dat gaan ze niet onder narcose doen hoor, want dat is echt niet nodig.
ik heb dit onderzoek ook gehad en het is wat genant en vervelend, maar echt niet pijnlijk.
probeer zo goed mogelijk te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Niet als je het onder narcose laat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi nou het hoeft helemaal niet onder narcose hoor ik krijg dit onderzoek om de 3mnd dus wees niet bang want het is een beetje vervelend gevoel maar het doet echt geen pijn!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een man is het vaak pijnlijk, maar vrouwen ervaren meestal wel een vervelend gevoel, maar niet echt heel veel pijn.
( plasbuis is veel korter...en misschien de pijngrens..? nee hoor, dat laatste is flauw )

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg hem als man regelmatig en dan moet hij een ietsje langere weg afleggen:-) Het is absoluut niet pijnlijk. Bij een man is het even gevoelig zodra hij even langs de prostaat gaat , maar als het goed is heb jij die niet :-) Dus buiten dat het gewoon een beetje vervelend gevoel is wat maar heel kort duurt (die paar seconde met inbrengen en die paar seconde met er uit halen) hoef je je geen zorgen te maken,het doet echt geen pijn. En probeer je te ontspannen, dan verkrampen je urinewegen niet en gaat het nog makkelijker.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, Ikzelf heb geen pijn gehad. Dat lag ook aan de mensen om mij heen, ze laten je ontspannen en stellen je op je gemak. Het is hooguit een beetje ongemakkelijk omdat er wellicht een bepaalde gene om de hoek komt kijken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet absoluut geen pijn,ik krijg het iedere 3 maanden
er
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit eens gehad en vond het wel pijn doen! maar dat kwam ook doordat ik erg gespannen was.