Draaiduizeligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Letterlijk betekent Vertigo (latijn) duizeligheid, en dan vooral de vorm waarbij de hele wereld voorbij draait, zoals bij dronkenschap maar ook bijvoorbeeld de Ziekte van Meniere.
("Al mijn bed weer langskomt, spring ik er in....")

In de volksmond en vooral in het engels echter, wordt het ook veel gebruikt in de betekenis van hoogtevrees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertigo is ook een slakkensoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertigo;

1)draaiing,
2) duizeligheid,
3) evenwichtsstoornis,
4)film van Hitchcock,
5) medische term,
6)was een stalen achtbaan in het Belgische Walibi,
7) korfslak, een landslak uit de familie van de Vertiginidae.
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Ook een goede morgen minnaar, bij elk antwoord dat ik geef meld je je wel. Waarom niet ook gewoon een reactie als ' goeie morgen amc' ? Vind je niet dat een - toch een beetje onderbouwd moet zijn?