Waarom hebben manen borst haar en vrouwen niet ?

Toegevoegd na 10 minuten:
sorry mannen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik waardeer het dat je nu Hoofdletters en vraagtekens gebruikt in je vragen. Die kleine spelfoutjes neem ik dan wel voor lief.

Het beste antwoord

Mannen maken het hormoon testosteron en dihydrotestosteron (DHT) aan in de teelballen. Dit orgaan ontbreekt bij vrouwen, maar ook vrouwen maken een beetje testosteron aan in de bijnierschors in veel lagere concentratie.

Testosteron zorgt voor de groei van de mannelijke geslachtskenmerken zoals borsthaar, groei van de penis en de lichaamsbouw.

Ook bij vrouwen zorgt het testosteron voor de groei van o.a. schaam- en okselhaar. Voor de menstruatie is de concentratie testosteron meestal het grootst.

En DHT kan ook weer zorgen voor kaalheid bij mannen op latere leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, geef mij de kale rechterkant maar :)
Mooie uitleg +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was toch even aan het harsen ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanrader, blijven doen :)

Andere antwoorden (8)

door de verschillen in hormoonhuishouding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat mannen (niet manen...) gezichtsbeharing hebben terwijl (de meeste) vrouwen dat niet hebben: androgenen, of te wel mannelijke hormonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het er anders zo gek uit zou zien...

Je zou ook kunnen vragen waarom manNen geen borsten hebben en vrouwen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen willen borsthaar, mannen willen haarborst...

Daarom is het er, genetisch bepaalde ontwikkelingen zijn dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Go xinix, wilde in eens haar op zijn hoofd! :)
omdat mannen snor en baard hebben en vrouwen niet.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Testosteron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wetenschappelijk aangetoond is dat vrouwen biologisch ander zijn dan mannen. Ze denken anders ze ruiken anders ze reageren anders, enz. Kortom de vrouw is vrouw met haar specifieke eigenschappen. De man is man met zijn specifieke eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Manen hebben helemaal geen borsthaar....
Sterker nog: Manen hebben helemaal geen borst!
Het mag dan wel een hemellichaam zijn, maar dan wel een lichaam zonder ledematen of romp.
Dus ook geen borst, en dus geen borsthaar.