Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wordt vaak moe van chocola en teveel suiker. Hoe kan dit?

Ook krijg ik er dan vaak hoofdpijn bij. Mijn bloedsuikergehalte is oké. Ik ben er al mee naar de huisarts geweest, er blijkt niets aan de hand.

Mijn symptomen na teveel zoetigheid:
- moe
- lusteloos
- hoofdpijn
- erg hangerig

Ik ben absoluut geen grote snoepkont, maar soms (hooguit twee keer per week) heb ik zin in zoete dingen en eet ik maar zo een kleine reep chocola op. Ik weet van tevoren dat ik er niet goed tegen kan maar dan denk ik; dat zien we dan wel weer, ik heb nú zin in iets zoets.

Waarom krijg ik bovenstaande symptomen ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je deze vraag aan je dokter moet stellen, hij is tenslotte de professional! En als ik ergens hoofdpijn van krijg eet/drink ik gewoon niet meer... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb dit aan mijn huisarts verteld. Daarom heeft hij ook een bloedtest gedaan. Maar daar kwam niks uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kan het zijn dat je een suiker intolerantie hebt?

Mijn dochter had/heeft hetzelfde.

ik ben geen arts, mijn advies zou zijn: alle suikers laten staan.
alles zelf maken.
er zijn zat andere lekkere dingen.
en wil je zoet, maak iets met stevia, daar reageert je lichaam niet zo heftig op.
er zitten ook veel verborgen suikers in producten.

in het begin erg lastig maar het werpt zijn vruchten af.

ik zag mijn toen nog kleine meisje (nu 27) zienderogen opknappen.
zij werd levendiger, kringen onder haar ogen gingen weg.

(eet zij bv.ook nu nog een stukje zoete taart dan zie je de reactie vrijwel meteen)
Zij houd dit nog steeds in de gaten en het werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden