Wat kan ik het beste doen ? Buurman heeft ongeluk gehad!

Ik hoor net 1 min geleden dat mijn buurman van de trap is gevallen en zijn schouder arm en volgens mij ook zijn been heeft gebroken! Ik ben best wel goed met deze persoon alleen zijn vrouw is een alcoholist + ze heeft kanker! Ik vind haar maar een heel onverzorgt vies mens! stinkt altijd naar alcohol en scheld heel de tijd door! Hoe moet ik hier mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ik dit serieus nemen, of heb jij aandacht tekort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je niet raffy?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt hij in het ziekenhuis en vraag je je af of je op bezoek moet gaan, of ligt hij onderaan de trap en vraag je je af of je hulp moet inroepen? De vraag is nogal vaag gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd stippel, beetje vaag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi zenuw, ik begrijp je vraag niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh hahaha, ik zie dat ik niet de enige ben die de vraag niet begrijpt. Stippel omschrijft mijn gedachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze buurman is net van de trap gevallen. Alleen onze buurvrouw is weer helemaal dronken zoals elke dag. Ze begint nu allemaal bij ons voor de deur allemaal te roepen en te schreeuwen! De ambulance nu onderweg! Maar onze buurvrouw blijft nu dus heel de tijd bij ons voor de duer. Wij hebben het eigenlijk nooit goed gehad met haar (niemand hier in de buurt). Dus hoe kunnen wij ervoor zorgen om deze buurman te helpen zonder haar (gezeik) heel de tijd aan ons hoofd!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@zenuw, volgens mij is mijn vraag heel duidelijk gesteld.

Het beste antwoord

Het beste is, dat je even de hulpdiensten opbelt als zijn vrouw geen stappen onderneemt. Zulke geburen hebben heel veel geluk met zo'n buur als jij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader heeft net al ambulance gebeld voor onze buurman! Maar zei zal nu zeker bij ons voor komen ziitten! Maar dat willen wij thuis eigenlijk niet .. Maar je kan ook niet zeggen ja sorry je kan niet naar binnen! Of hoe zouden wij dit wel kunnen zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat aan de voordeur, onze buren doen dit ook :p

Andere antwoorden (5)

nodig alleen je gebroken buurman uit, buurvrouwtje kan best thuis blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoon absoluut niet verplaatsen,of laten bewegen eventueel been of andere gebroken ledematen ondersteunen met opgerolde deken. En gelijk hulpdiensten waarschuwen

Toegevoegd na 8 minuten:
Regel 1 in ehbo is je eigen veiligheid. Indien die vrouw echtde boel belemmerd inschatten of je haar staande kan houden. Maar eigen veiligheid voorop
12 jaar geleden
Jaja, het kwartje is gevallen!
Zorg dat de buuv mee de ambulance ingaat ter ondersteuning van haar man. Of stel voor dat jullie haar met de auto naar het zkh brengen zodat ze bij haar man is, eventueel met 2 auto's dus die van haar en van jullie zodat ze morgen weer naar huis kan. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef haar een fles met de kurk erin heeft ze even wat te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus eigelijk een heel triest verhaal en vooral vaan je buurvrouw, mensen hebben over het algemeen snel een oordeel, misschien woon je wel niet voor niets naast deze buren.Volgens mij ben je zelf een heel sociaal mens en zou je dus gewoon eens een bezoekje kunnen gaan brengen en gewoon rustig kunnen zeggen dat je het wel erg vind dat de buurman zo is gevallen en als ze hulp nodig hebben je er voor ze bent. Wat de buurvrouw betreft zij zal ook zeker helemaal niet goed in haar vel zitten, maar als ze voelt dat ze jou kan vertrouwen, zou je misschien kunnen bemiddelen om haar naar de juiste hulp verleners te laten gaan.