Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vlekken zien bij het opstaan,wat betekend dit?

Wanneer ik bijvoorbeeld even op mijn hurken zit en ik sta op, komen er steeds allemaal van die vlekken voor mijn ogen! Wat betekend dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voel je je dan ook even misselijk? dat heb ik namelijk ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik ook.... Alleen ik heb dat heel me zicht voor ongeveer 10 seconden zwart word.. en val hier soms ook door flauw..... :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/opstaan-keer-gehad-naast-zwarte.46749

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Dat heb ik ook en het is niet erg of schadelijk. Je staat gewoon te snel op waardoor er even wat minder zuurstof bij je hersenen is, waardoor je zwarte vlekken ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook vermoeidheid of ijzertekort zijn. Ik zou voor alle zekerheid ff naar de dokter gaan. Dan weet je zeker wat het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook en ik was ervoor naar de dokter geweest die zei dat ik dan te snel opstond en dat het verder niet erg was
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook, en heb aan dokters gevraagd wat dit was. Maar ze zeiden dat dit gewoon normaal is en als je even na het opstaan even moet bukken. Dan gaat het heel snel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kzou even naar de huisarts gaan morgen,die kan d.m.v wat simpele testjes en n bloedonderzoek precies vertellen wat het is. Sterkte ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ook ik heb dat en dat kan zijn dat je dan te snel opstaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zijn dat je suiker te hoog of te laag is. Zal aanraden om even langs de huisarts te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door lage bloeddruk kan het zo zijn dat je hoofd even geen nieuwe zuurstof ontvangt als je opstaat: Je hart moet immer extra druk zetten om het bloed daarheen te krijgen. Daarom zie je zwarte vlekken bij het opstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hebben de meeste mensen als iemand snel opstaat .
dus maak je maar geen zorgen :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding