Hoe kom je van verlegenheid af?

op school zeggen mensen dat ik verlegen ben. ik wil hier graag vanaf komen maar ik weet niet hoe

Weet jij het antwoord?

/2500

Verlegenheid is een combinatie van zelfreflectie en angst... Als één van die twee wegvalt, ben je van verlegenheid af... Kies dus maar zelf waar je aan wilt werken... Heb (of een ander dier) je ooit een verlegen hond gezien, nee want een dier heeft nooit zelfreflectie, dus ook nooit last van zelfreflectie... Heb je ooit iemand gezien die geen angst heeft, die verlegen was? Ook dat niet... Is er geen angst dan is er ook geen verlegenheid... Dus of je laat je angst varen of je laat je zelfreflectie achterwege... En je hebt het opgelost... De keuze is aan jou...

Denk maar zo je bent niet de enigste. Wel 40 % van de bevolking heeft hier last van. Je meld alleen dat anderen het tegen je zeggen. Dan zou ik zeggen; heb je er last van dan. Bedoel beter verlegen dan een eigenschap agressief. Maar heb je zelf er echt last van er is speciaal een club voor verlegen mensen om de verlegenheid te overwinnen. http://www.trouw.nl/krantenarchief/1996/12/02/2610800/Weer_sociaal_leven_dankzij_club_voor_verlegen_mensen.html

In het begin zijn veel mensen verlegen, naarmate je ouder wordt en meer meemaakt neemt de verlegenheid wel wat af. En hoe zelfstandiger je zelf moet zijn, des te minder verlegen je gaat worden. Anders doe je jezelf tekort. Maar de een is van nature extrovert en de ander introvert. Daar verander je niet zo heel veel aan. En een klein beetje verlegen wordt ook nog wel als charmant gezien.

het is vooral je karakter. zodra je rond de 30 bent denk je: heb mezelf daar ooit druk over gemaakt? ja echt! het word minder, maar het zal nooit helemaal weggaan, tenzij je jezelf wil gaan veranderen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100