kun je je ogen verbeteren op langertermijn door een bril of lenzen?

Zoniet, zijn er dan andere manieren om je ogen te verbeteren zonder gebruik te hoeven maken van een bril of lenzen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Citaat:
Opnieuw leren zien zonder bril is een heel proces. Het is het proces om te leren om onbevooroordeeld te kijken naar de dingen om ons heen. Om te zonder bril te zien, is het zaak om op en ontspannen manier te kunnen kijken.

Er zijn een aantal hulpmiddelen om je bij dat proces te helpen. Maar erg belangrijk is dat je eerlijk naar jezelf bent en het toegeeft als er dingen tussen de oren in de weg zitten. Dat je dat accepteert en het een plaats geeft waar het je -ook onbewust- niet meer in de weg zit.

De hulpmiddelen die er zijn, zijn door de jaren heen ontwikkeld. Allereerst zijn daar natuurlijk de oogoefeningen. En sommige oogoefeningen werken bij jou heel goed maar bij een ander niet. Die heeft weer andere effectieve oefeningen. Het is de kunst om uit te vogelen welke oefening jou het meest helpt. En het kan best zijn dat dat nou net die oefening is waar jij het meest eenhekel aan hebt. Maar het brengt je dichterbij beter zien zonder bril.

Daarnaast zijn er oog opstellingen om je te helpenOpnieuw leren zien zonder bril is een heel proces. Het is het proces om te leren om onbevooroordeeld te kijken naar de dingen om ons heen. Om te zonder bril te zien, is het zaak om op en ontspannen manier te kunnen kijken.

Er zijn een aantal hulpmiddelen om je bij dat proces te helpen. Maar erg belangrijk is dat je eerlijk naar jezelf bent en het toegeeft als er dingen tussen de oren in de weg zitten. Dat je dat accepteert en het een plaats geeft waar het je -ook onbewust- niet meer in de weg zit.

De hulpmiddelen die er zijn, zijn door de jaren heen ontwikkeld. Allereerst zijn daar natuurlijk de oogoefeningen. En sommige oogoefeningen werken bij jou heel goed maar bij een ander niet. Die heeft weer andere effectieve oefeningen. Het is de kunst om uit te vogelen welke oefening jou het meest helpt. En het kan best zijn dat dat nou net die oefening is waar jij het meest eenhekel aan hebt. Maar het brengt je dichterbij beter zien zonder bril.

Daarnaast zijn er oog opstellingen om je te helpen naar emotioneel-mentale patronen te kijken die je zien zonder bril in de weg staan. Je kunt hier meer lezen over oog opstellingen.

Het gebruik van licht en kleuren is steeds meer in opkomst om beter zien zonder bril te stimuleren. Het werkt in op dieper gelegen lagen en helpt je lichaam en energetisch stelsel om zich te ontdoen van gifstoffen en oude patronen. Ogen zijn organen van het licht, daarom is licht een krachtig middel op je weg naar zien zonder bril
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Optoloog
Hij oefent je ogen zoals een fysiotherapeut je spieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee je ogen verbeteren niet door een bril of lenzen.
waarom zouden ze.. de bril doet het werk toch al.

wel zijn er goede technieken om je ogen te verbeteren zonder lenzen.
omdat in je ogen zeg maar oogspieren zitten die de lenzen bedienen, kan je die spieren trainen.

meneer bates heeft daar een methode voor opgezet, zoek op bates method op internet of in de boekwinkel.

bijna iedereen die deze methode volgt heeft wel resultaat.
sommigen slechts weinig, maar ook zeker mensen met zeer positieve verrassende resultaten.
ik heb zelf jaren geleden een hele zomer deze methode gevolgd en ik moet zeggen dat ik ook best verschil merkte met tv kijken en in het verkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ze kunnen laten laseren.
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het door bril of lenzen komt maar je ogen kunnen zeker verbeteren. Heb sinds mijn 3e een bril en had sterkte +9,5 nu 20 jaar verder zit ik nog op +0.75 dit zonder hulp van speciale methodes of dokters.