Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een vorm van narcolepsie van het CBR moet ik me nu laten keuren door een longarts om weer te mogen rijden, is dat niet gek?

Sinds een jaar krijg ik medicijnen en die werken super. Narcolepsie is een neurologische aandoening

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het CBR weet niet dat jouw medicijnen super werken. Verder hebben veel medicijnen tegen neurologische aandoeningen de eigenschap dat ze in het begin fantastisch werken, maar dat de werking binnen enkele weken flink afneemt.

Alleen een arts kan een uitspraak doen over jouw geschiktheid om aan het verkeer te (blijven) deelnemen. Ik vind de keuring dus terecht.

Toegevoegd na 8 seconden:
Het enige vreemde is, dat je naar een *longarts* moet voor een neurologische aandoening. Narcolepsie is toch de aandoening waarbij je zomaar, middenin een willekeurige activiteit, acuut in slaap valt? Wat heeft een longarts daarmee te maken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook medicijnen die het rijgedrag beïnvloeden dus zo gek vind ik het niet. Succes trouwens om je rijbewijs terug te vorderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet gek. Als je lijdt aan narcolepsie mag je geen auto besturen, tenzij je een jaar aanvalsvrij bent en dan hangt het nog van je medicijngebruik af.
Vele aandoeningen of ziekte's hebben daar standaard regels voor. Zelf heb ik eens een herseninfarct gehad en mocht een half jaar niet autorijden (ook standaard). Na die periode dien je dan door een onafhankelijk arts gekeurd te worden voor je rijbevoegdheid. En wat ik dan weer wel gek vind: Die keuring mag je zelf betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding