Wanneer word iets een fetish genoemd?

Toegevoegd na 4 minuten:
En is de situatie dan ook niet compleet zonder die fetish?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.2K

Het beste antwoord

In principe kan elke mogelijke fantasie, actie voorwerp of lichaamsdeel een het onderwerp van een fetisj zijn. Als jij kickt op vrouwen die met zijden handschoenen aan moeilijke berekeningen doen op een rekenmachine dan kan je dat een fetisj noemen. Het gaat er niet om waar de fetisj om draait maar dat het een (extra) opwinding geeft voor diegene.

Ik kan me moeilijk een fetisj scene of situatie voorstellen zonder dat het onderwerp van die specifieke fetisj erin voorkomt. Ik denk dat een fetisj liefhebber dan toch niet aan zijn trekken komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer iemand ergens gek op is. Bijvoorbeeld iemand die een voeten fetisch heeft, is gek op voeten (bestaat echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seksueel fetisjisme is een vorm van fetisjisme waarbij seksueel genot wordt beleefd aan bepaalde voorwerpen of rituelen. Het is een ondertak van de parafilie. Een fetisjist raakt opgewonden wanneer hij - in gedachten, via allerlei media, of in het echt - geconfronteerd wordt met de betreffende fetisj. Er bestaat dan ook veel pornografie specifiek gericht op de verschillende soorten fetisjen.

Het komt geregeld voor dat fetisjisten er pas op latere leeftijd achter komen dat zij niet de enige zijn. Vaak wordt er een link gelegd met ervaringen die zijn opgedaan in de jeugd. Een voorbeeld hiervan is wanneer een jongen een dominante moeder heeft gehad die vaak hoog gehakte laarzen droeg. Dat kan voor de betreffende jongen een reden zijn dat hij hier later een fetisj aan overhoudt.

Het internet heeft door middel van anonieme forums en discussiegroepen een grote bijdrage geleverd aan het zelfbewustzijn van fetisjisten, zeker in het geval van de meer zeldzame fetisjen. Vaak is er een connectie met de verschijningsvormen van sadomasochisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fetisj is een voorwerp dat bij personen een seksuele opwinding kan veroorzaken. Dat hoeft niet altijd extreem te zijn, veel mannen vinden het best leuk als hun vrouw mooie lingerie, nylons of een kort rokje aanheeft, Deze kledingstukken verhogen wel haar aantrekkelijkheid, maar hebben voor hem op zichzelf geen aantrekkingskracht. Het wordt pas ziekelijk als iemand zonder deze voorwerpen niet meer opgewonden kan raken. Er zijn bv mannen die opgewonden raken als ze dameslingerie dragen, of schoenen met hoge hakken. In dat geval richten hun gevoelens zich zuiver op het voorwerp (de fetisj) en dan is het een seksuele afwijking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fetisj is niet perse gericht op een voorwerp, het kan ook een idee een actie of een lichaamsdeel zijn. Je legt het naar mijn gevoel een beetje vreemd of misleidend uit. Het is niet het voorwerp wat de fetisj is. Je kan toch niet zeggen ik heb hier twee fetisjen bij me een hoge hak en een stuk dames lingerie? Een fetisj heeft een onderwerp net zoals een droom of een fantasie(eigenlijk is het ook een soort fantasie, die wel of niet uitgeleefd wordt). Dat is denk een betere manier om het te verwoorden. Moest er zelf ook even over nadenken om het logisch te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kunnen hoge hakken of lingerie wel degelijk fetisjen zijn. Denk bv aan gestoorde lieden die bh's en damesslips van een waslijn stelen. Het is niet te geloven, maar het komt voor.