Het eerste ? Dat je trek krijgt natuurlijk, en met wat pech kun je ook licht worden in je hoofd.
Als je echter drie maaltijden en drie (gezonde) tussendoortjes (fruit?) eet op een dag, zal het je echt niet snel overkomen.
Echt een te lage bloedsuiker krijg je trouwens niet zomaar; daar hebben eigenlijk in eerste instantie diabeten (en dan vooral nog type 1) mee te maken. Dan kun je - ook zonder hongergevoel - chagrijnig worden, duizelig, prikkelbaar, ongeduldig ; affijn, met een hypo ben ik niet te genieten voor mijn omgeving.
Gelukkig overkomt het me maar zelden : eigenlijk alleen als ik na te weinig koolhydraten (lunch met alleen fruit ofzo omdat ik niet thuis ben) maar mét medicijnen te lang ingespannen bezig ben. (lopen, fietsen, winkelen) Op die momenten maakt mijn lichaam - met behulp van de pillen - eigenlijk wat 'teveel' insuline aan, waardoor mijn bloedsuiker echt onder de 4 zakt, en ik als de sodemieter moet maken dat ik iets eet. Daar knap ik dan erg snel van op in de regel.
Mocht je het aan voelen komen - dus vrij lang na de laatste maaltijd ineens trek, een licht gevoel in je hoofd of zelfs wat duizelig, zorg dan dat je snel iets eet (met koolhydraten / suikers). Dat hoeft geen hele maaltijd te zijn ; een stukje fruit of een glas sap is meestal ruim voldoende. Beter is te zorgen dat het niet zo ver komt, door elke twee-drie uur in elk geval IETS te eten. Bewaar desnoods 1 boterham van je ontbijt voor 10 uur 's morgens, en eet 's middags een stuk fruit. Na het avondeten eventueel nog een cracker of iets dergelijks, en je komt de nacht wel weer door.