heb ik ADD?

Ik keek op internet kenmerken van ADD en ik zag wel dingen staan wat ik ook heb :

- Gevoelig en emotioneel en stemmingswisselingen.
- vaak slordig en Opruimklusjes worden niet of slecht uitgevoerd, maar niet uit onwil
-moeilijk concentreren op een opdracht en is ook snel afgeleid en ik kan niet zo goed stil zitten en staan
- creatief en denk ook wel probleemoplossend
- erg onzeker en perfectionistisch
- veel in gedachten , staar veel , dagdromen
- Dingen die moeten gebeuren, worden uitgesteld tot het laatste moment.

van deze weet ik sws dat ik ze heb.

hoe groot is de kans dat ik add heb ?

Toegevoegd na 15 uur:
Bron : http://gedragsproblemen-kinderen.info/Kenmerken_ADD.htm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil me wel laten testen om te weten of het echt zo is maar ik moet eerst een manier vinden om het te zegen tegen me vader ik weet niet hoe ik dat moet doen :S

Antwoorden (1)

De helft van de kenmerken die je hier noemt, kan ik niet bij ADD plaatsen. Sowieso begin je aan het verkeerde eind: je pakt een diagnose en gaat dan afvinken welke symptomen jij ook hebt. Het moet andersom: als je vastloopt of grote problemen hebt, ga je hulp zoeken en laat je een hulpverlener de diagnose stellen. Er zijn meer mogelijkheden dan ADD.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk eens in de link. Dat is betrouwbaarder informatie dan die jij hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gekeken daarvan heb ik sowieso : Snel afgeleid , Moeite met plannen en organiseren , Vaak zaken vergeten en verliezen , Niet goed concentreren op details
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn inderdaad belangrijke kenmerken. Maar er staat meer in die site. Zijn die kenmerken al het hele leven aanwezig, bijvoorbeeld. En: geeft het last in het dagelijks leven.
Ik heb twee ADD'ers in huis, en geloof me, je kunt er niet omheen. Ik heb een voorbeeld van iemand anders gehoord van een zoon die met kleren aan onder de douche stapte. Vergeten uit te kleden.
Altijd huiswerk vergeten op te schrijven. Sleutels kwijt. Complete schooltas kwijt. Tien jaar zijn en nog de dagen van de week niet kennen (met een iq van 120). Vergeten te verkleden voor het schoolfeestje en als enige in de gewone kleren staan. Lege pakken melk terugzetten in de koelkast. Niet zien dat een kamer opnieuw in ingericht, compleet met nieuwe gordijnen. O, ik ken een enorme lijst maken. Soms grappig, soms trek ik de haren uit mijn hoofd.