wat is het verschil tussen panadol 1000 gm artrose en paracetamol?

volgens de huisarts zit hier geen verschil in terwijl ik lees op internet dat er mensen zijn die hier veel baat bij hebben. of is het een gedachten spinsel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.3K

Antwoorden (3)

De werkzame stof in Panadol is paracetamol, je huisarts had dus gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
panadol heeft net als paracetamol de werkzame stof paracetamol, alleen is de korrelgrootte van panadol anders, dat maakt het ook duurder, je kunt dus inderdaad net zo goed 1000mg paracetamol innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is exact hetzelfde. Het verschil is dat paracetamol meestal in kleinere hoeveelheden wordt aangeboden en dat deze 1000 mg is gericht op mensen die veel pijnstillers nodig hebben (bijvoorbeeld mensen met artrose). Maar in principe dus geen echt verschil.