Tot welke leeftijd kan een mens blijven groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
79.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die tot hun dood blijven groeien, en hun dood was na hun 18e
Ritsuka
12 jaar geleden
Lichamelijke groei, of geestelijke groei?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lichamelijke groei

Het beste antwoord

deze afbeelding laat zien hoeveel meisjes groeien per leeftijd
zoals je ziet is ook op de 21 het lichaam nog niet uitgegroeid. Maar de lengte die vanaf dan er nog bij komt is verwaarloosbaar.

voor jongens bestaat een zelfde soort grafiek, die meer zegt dan een paar 100 woorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat verschilt per persoon, maar rond je 18 blijf je lang hetzelfde figuur houden. (als je oud bent krimp je weer ;p)
Er zijn ook mensen op aarde geweest met een ziekte dat ze niet stopten met groeien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 18 bent kan je wel zeggen dat je bijna uitgegroeid ben.
Dat wil zeggen dat je geen grote sprongen meer hoeft te verwachten.
Hoogstens een centimeter of 2 tot je 21e .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens tot ca. 16 jaar en meisjes tot ca. 18 jaar.

Toegevoegd na 11 uur:
Andersom natuurlijk. Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschilt ook per lichaamsdeel of orgaan. Ogen bv groeien nog lang door. De groei van je voeten stopt rond je 18e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem aan dat je oRen bedoelt ipv ogen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zij heeft gelijk: je ogen blijven doorgroeien ;) Overigens is het volgens mij sowieso bij iedereen verschillend: mijn voeten hadden op mn 14de maat 45 behaald en nu word ik over 3 maanden 18 en mijn voeten zijn nogsteeds even groot.
Ik zat vroeger tot ons 18e bij een jongen in de klas die heel klein was. Vorig jaar kwam ik hem een keer tegen en was hij echt lang! Die is na zijn 18e dus nog heel veel (zeker 15-20 cm) gegroeid. Het aantal cm dat je na je 18e groeit is dus -gelukkig maar voor deze jongen- niet altijd verwaarloosbaar.