Nog steeds terugvallen naar mijn ex, wanneer houdt het op?

In mei liep onze relatie na anderhalf jaar op de klippen, tot ongeveer 4 weken geleden hadden we nog steeds regelmatig contact, en heeft ze me aan het lijntje gehouden. Sinds een maand hebben we geen contact meer, helemaal niet. Ik kwam haar broer afgelopen woensdag tegen op de voetbalclub, hij deed heel aardig en open naar me, ik ook naar hem. Viel een last van m'n schouders af dat ik dat had gehad, maar nu zit ze weer in mijn hoofd. De gedachte dat ik haar mooier en leuker maak dan dat het werkelijk met haar was tijdens de relatie werkt op de momenten, maar niet om het echt los te laten.

Ik heb het de afgelopen weken best redelijk gehad, nu al weer aardig wat contact met andere mensen en meisjes, maar ze blijft in mijn systeem hangen. De mooie momenten komen weer boven, het haar terugwillen en stiekem hopen dat ze me opeens toch weer sms't is er weer.. Ik wil dat helemaal niet, ik wil verder met de volle 100% motivatie. Wanneer stopt het, wanneer kan ik verder? Wanneer vergeet ik haar nou echt?

Iemand tips? Ik hoop dat ik nu echt in de laatste fase zit, het gemis is niet cool, de afgelopen maanden waren al kl*te genoeg, dit hoeft van mij niet meer. Ik wil verder, maar hoe?..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Tja, een echte dood-doener: tijd heelt alle wonden. Maw, niks doen richting haar en ga verder met je eigen leven. Je doet het hartstikke goed! Voor wat betreft haar broer, wees blij dat hij aardig was en dat je niet ineens was omgedoopt tot 'vijand'.

Fijn weekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci voor je reactie, tijd heelt inderdaad de wonden. Met haar broer heb ik een voetbalrelatie, het is een clubmaat, en dat gaat volledig buiten haar om. Hopelijk wordt die gedachte alleen maar sterker wanneer ik hem vaker ga zien, en zal ik hem uiteindelijk niet meer gaan linken met zijn zusje. ik zou wel graag willen weten hoe het komt dat ik op het moment dat ik me even klote voel, heel moeilijk tot het besef kan komen dat ik me na een paar uur weer beter zal voelen. Wat zit het allemaal toch vreemd en vaag in elkaar...

Andere antwoorden (3)

Zodra je het gevoel krijgt dat je haar mist en zou willen smsen moet je iets anders gaan doen, zoek afleiding. Bel een vriend of ga bij iemand op visite.
'Dwing' jezelf om aan andere dingen te denken en probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit!
Maar dat hoeft ook helemaal niet. Want je ex is een deel geweest van je leven. Dus daar zal je altijd nog wel eens een keertje aan terugdenken. Net zoals je ook nog steeds delen van je jeugd herinnert en die herinneringen nog regelmatig terugkeren in je hoofd.

Probeer het niet te bestrijden. Wees je vriendin dankbaar dat zij een (klein) deel van je leven is geweest en dat je daarvan veel hebt kunnen leren.
Als ze weer eens in je hoofd zit, dan mag je dat gewoon laten gebeuren. Net zoals je ook het gewoon weer weg mag laten gaan. Gedachten komen, maar gaan ook weer. Dat is een continu proces. Houdt het niet tegen, maar blijf er ook niet in hangen, laat het ook weer gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend maakte eind oktober 2010 onze relatie van 6,5 jaar plotseling uit.. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, ondanks dat ik verder probeer te gaan en ook contact heb met een andere man. Helaas denk ik dat er geen tijd zit aan het verwerken van een verbroken relatie. Sommigen zeggen dat je er de helft van de tijd die je relatie heeft geduurd voor moet uittrekken, de ander zegt dat het voorbij is als je weer echt gelukkig bent met iemand anders.. Ik weet het niet, weet alleen dat ik me klote voel... Wens je succes!