Verliest een vrouw ook onttrekkingsbloed als zij aan de pil is maar ook zwanger?

Hallo,

Wanneer je aan de pil bent, verlies je dan altijd onttrekkingsbloed, of verdwijnt dit wanneer je zwanger bent?
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar wat is het meest voorkomend? Verdwijnt de ''nepbloeding'' of krijg je deze nog steeds wanneer je zwanger bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (3)

We spreken van een onttrekkingsbloeding als er geen eisprong aan de "menstruatie" is vooraf gegaan. Dit is bij pilgebruik. Geen eisprong wil zeggen geen mogelijkheid om zwanger te geraken. Dus wat jij stelt in jouw vraag kan niet.
Zie ook onderstaande link.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/64177-onttrekkingsbloeding.html
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen in mijn omgeving, die aan de pil waren en achteraf toch zwanger bleken te zijn, hebben gewoon hun bloedingen.
Als je aan de pil bent verlies je altijd ontrekkingsbloed als je in de stopweek bent.
Als je zwanger raakt heb je normaal gesproken geen menstruatie meer,maar er zijn ook vrouwen die gewoon nog menstruatie krijgen als ze zwanger zijn,maar dit komt meestal niet vaak voor.
Ook vrouwen die aan de pil zijn en toch zwanger raken zullen door het bloedverlies in het begin niet merken dat ze zwanger zijn,maar zodra je weet dat je wel zwanger bent,moet je direct stoppen met de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ookal ben je zwanger en aan de pil, heb je gewoon onttrekkingsbloedingen. Zo is het dus ook mogelijk dat je 9 maanden lang niet weet dat je zwanger bent. Dit is iemand laatst in mijn omgeving overkomen. Alles is okee met de baby.