Is rook van een sigaret ook schadelijk voor de ozonlaag net als uitlaat gassen?

Milieu

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja deze rook in schadelijk, máár voor het produceren van tabak zijn er tabaksplanten nodig. Deze planten halen dus ook CO2 uit de lucht.
Ik weet alleen niet of er meer of minder CO2 is na het roken van sigaret, maar er wordt sowiso wat gecompenseerd door de tabaksplanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet schadelijk voor de ozonlaag.

Het gat in de ozonlaag wordt NIET veroorzaakt door uitlaatgassen, maar door CFK's (een koelvloeistof dat vroeger in koelkasten etc. werd gebruikt, en tegenwoordig verboden is).

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat betreft het broeikaseffect: de Co2 uitstoot van één sigaret is dermate klein dat het weinig invloed heeft op het broeikaseffect.