Waarom hebben veel vrouwelijke bodybuilders een mannelijk gezicht?

Hoe komt het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Dat komt omdat sommige vrouwelijke bodybuilders Anabole steroïde gebruiken, vooral bij wedstrijden. Bij overmatig of onjuist gebruik hiervan door vrouwen, treden er viriliserende effecten op, die meestal onomkeerbaar zijn.

Het zorgt voor gezichts- en lichaamsbeharing, verdieping van de stem, ontregeling van de menstruatiecycli en een aanzienlijke vermindering van de vrouwelijke geslachtskenmerken. Daardoor krijgen sommigen een mannelijk gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel

Andere antwoorden (4)

Omdat ze meer testosteron in hun lijf hebben dan de gemiddelde vrouw. Misschien komt dat door het bodybuilden, maar het zou ook best eens kunnen dat zij dat extra toegediend krijgen om sterker te worden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anabole steroide... en zo ~1
Omdat ze ook mannelijke lichaam hebben zoals die spieren :s Vind ik echt niet mooi bij vrouwen zo'n lichaam bij mannen ligt het anders :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, wou het op reactie zetten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er maar aan wat je een mannelijk gezicht noemt.

Bodybuilders die aan wedstrijden meedoen die staan "droog".
Dat wil zeggen dat alle vet uit hun lichaam weggetraind is.

Daarmee zijn ook de zg. vrouwelijke rondingen verdwenen.

Bovendien schijnt het ook nog eens te horen dat ze "stoer" kijken bij hun presentatie.

Maar lang niet alle vrouwelijke bodybuilders hebben een manlijk gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door toediening van middelen die helpend kunnen zijn in het beroep van bodybuilder.
Dit kan echter resulteren in mannelijke kenmerken bij de vrouw, en vrouwelijke kenmerken bij de man.