Kan je een spiraaltje voelen tijdens het sex hebben?

Mijn vriendin overweegt een spiraaltje. Echter ik heb van mannelijke vrienden/collega's gehoord dat men die kan voelen tijdens het sex hebben.

Haar vriendinnen echter, beweren het tegendeel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.1K

Antwoorden (5)

ja dat kan
je voelt soms een van de draadjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je je kan de draadjes voelen. Als het goed is draaien de draadjes om je baarmoedermond en heeft niemand er last van. Pas op laat je draadjes niet te kort afknippen. Dan kunnen ze wel prikken (Niet zo fijn bij de man)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er met 15 jaar spiraalgebruik nog nooit last van gehad heb / niks van heb gemerkt (en mijn man ook niet). Terwijl ik een naar voren gekantelde baarmoeder heb. Gewoon een kwestie van de draadjes kort genoeg laten knippen. Het is geen onoplosbaar probleem, en zéker geen reden om een spiraaltje niet te overwegen als voorbehoedsmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan inderdaad, ligt ook aan de stand van je baarmoeder, deze kan gekanteld zijn (dat gebeurt soms na een bevalling). De draadjes kun je voelen, maar heb ik nog nooit last van gehad, heb hem nu een jaar of 8.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie is het mogelijk. Maar het is ook simpel te verhelpen door even terug te gaan naar de dokter die de touwtjes iets korter kan afknippen.

Mijn man heeft in een jaar of zeven nog nooit iets bijzonders (behalve het bijzondere dat hij hóórt te voelen!) gevoeld tijdens penetratie.