Kun je voor jezelf zorgen dat je niet meer homo bent? (zie uitleg)

Hallo,

Ik zat gisteravond het programma 'Flikker op' te kijken en in dit programma gaat het over homo's, nu vroeg ik me al af, voordat ze bij het deel kwamen of je kan zorgen dat je niet meer homo bent, maar ik heb helaas het antwoord niet kunnen horen, want we zaten allemaal een beetje te lullen over het geluid heen ;)

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals alle antwoorders al zeiden: nee, dat kan niet omdat, voor zover dat nu bekend is, al voor je geboorte is bepaald of je homo dan wel hetero bent. Ik heb het programma gezien en jij kunt dat deel ook nog eens nakijken: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=12937993&md5=47723b75c430481b7cf0cc47d373f1c0

Nee hoor dat is niet mogelijk, je kunt het niet even 'uit' zetten of zo, of er pillen voor slikken.

Ik heb het programma niet gezien,maar weet het antwoord bij voorbaat al. Nee daar kun je niet voor zorgen,je bent homo of je bent het niet.

Nee, dat kan niet. Net zomin als een hetero "ervoor kan zorgen" dat hij/zij homo danwel lesbisch wordt. Je bent het of je bent het niet. Je kunt de gevoelens stug ontkennen en negeren maar daar zal je nooit gelukkig van worden. En waarom zou je ook?

Ik keek een dag van tevoren naar the making of me en toen kwam er een acteur die homo was en wilde uitzoeken hoe hij ooit homo is geworden. En waar bleek, seksualiteit wordt bepaalt in de baarmoeder dus je wordt als een homo geboren en kan dat ook niet veranderen. Dus wat sommige mensen zeggen dat je ervoor kunt kiezen om homo te zijn is taboe.

Nee, je kan jezelf niet veranderen. Ik heb het programma niet gezien, maar het antwoord zal ook nee zijn

Is dat erg dan, homo zijn, het enige nadeel is dat je geen kinderen van jezelf kunt krijgen, maar die kun je adopteren, en de last van discriminatie zult ondervinden. Nee je kunt dat niet veranderen, je wordt geboren als hetero of homo en dat is maar goed ook. we zijn allemaal uniek.

Dit ben jij en zal je altijd blijven. Je bent zo als je bent accepteer dat. Je kunt jezelf niet veranderen.

Sorry Party Hardy, maar dat jij deze vraag in 2011 stelt, betekend dat jij of niet goed oplet wat er om je heen gebeurd of dat je zelf nog in de kast zit en het niet wil zijn. Het is GEEN ziekte en je kunt er dus geen medicijn voor krijgen om het over te laten gaan. Lees er eens wat meer over en/of kom uit de kast. Toegevoegd na 1 minuut: Deze mensen hebben het nog steeds moeilijk in onze samenleving, vandaar mijn misschien wat heftige reactie.

Ik heb het programma over lesbisch wel gezien . Ik vond het zeer interresant ,het blijkt dat het er van kleins af aan al iets aanwezig is . Je voelt je anders dan de rest, is wat ik het meest hoorde . Nee je kunt het niet stopzetten , zou je dit doen dan doe je je jezelf erg te kort . En dan ontzeg/onthoudt je jezelf 1 van de belangrijkste behoefte nl de liefde , genegenheid etc . Wens dat heel Nederland minder met ver/oordelingen klaar staan.!

Wat ik al deze antwoorden (je bent het of je bent het niet) mis ik het feit dat niemand voor de volle 100% homo of hetero is. Juister is te zeggen dat iemand overwegend het een of het ander is. En er bestaat ook nog zoiets als bisexualiteit. Zij hebben wel degelijk een keuze.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100