Ik heb de neiging om mijn ex te checken, is dat verstandig?

Ik heb sterk de neiging om haar hyves en twitterprofiel te bekijken, om te weten te komen wat ze de afgelopen tijd gedaan heeft, of ze misschien een nieuwe jongen is tegen gekomen, of misschien wel een nieuwe relatie heeft. Is het verstandig om haar te checken, of zou ik dat juist niet moeten willen.. Zou de liefdesverdriet sneller helen als ik weet dat ze verder is gegaan met haar leven?

Toegevoegd na 3 minuten:
Onze relatie ligt sinds 2 maanden op de klippen, 2 weken geleden hebben we het contact officieel verbroken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als zij jou niet meer wil: ga verder met je leven.
als jij haar niet meer wilde: dan hoef je haar niet meer te volgen
als jullie beiden het eens waren dat uit lekaar gaan beter was, dan kan je best af en toe eens uit belangstelling kijken hoe het met haar gaat, maar raak er niet aan verslaafd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter gewoon niet meer doen. Je strooit zout in je eigen wonden. Je heelt pas als je kan afsluiten en door haar accounts steeds te checken blijf je dat uitstellen. Best is om haar uit je "vrienden" te verwijderen op twitter en hyves. Je zal merken dat verwerken nadien vlotter gaat. Het is immers een echte stap naar "closure". Succes en sterkte !

Antwoorden (24)

Ik denk niet dat je daar gelukkiger van wordt, dan ga je denken waarom jij niet goed genoeg was en dan blijf je met je ex bezig ipv zelf verder te gaan met je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat je alleen maar meer pijn doen als je weet dat zij verder is gegaan en jij niet.

Ik heb ook die fase gehad. Zoveel mogelijk in de gaten houden, Twitter, facebook, hyves.

Op een gegeven moment ga je van alles zien, dingen die niet eens waar zijn en dan wordt je weer jaloers en dan krijg je het gemis weer.

Echter op een gegeven moment komt er een dag dat jij niet meer de drang voelt om te kijken en langzaam weer verder kunt gaan met je eigen leven.

Of het verstandig is? Nee. Of je jezelf moet dwingen om het niet te doen? Nee. Het gevoel om te controleren ebt vanzelf weg. Maar weet wel dat het niet beter wordt als je kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE NIET DOEN!! Zeker niet als je nog wat voor haar voelt!
Dan zorg je er juist voor dat je jezelf nog beroerder voelt... Nu denk je misschien even op hyves kijken... Maar als je dan wat tegen komt ga je steeds verder en verder.... Ik ken dit omdat ik het zelf heb meegemaakt. Van het 1 komt het ander... Je voelt je beter als je ziet dat er niks aan de hand is maar o wee als er een ander in het spel is... Nu is het "checken" maar als je niet oppast slaat dat over naar echt achtervolgen! Ik geef je als tip om afstand te nemen. Niet meer haar rekening houden maar met jezelf... En uit eigen ervaring weet ik dus dat liefdesverdriet zeker niet sneller heelt als je weet dat de ander is verder gegaan... Het zorgt er in de meeste gevallen juist voor dat je je nog beroerder gaat voelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je maakt jezelf daar alleen maar gek mee , ik zou het zeker niet doen en proberen verder te gaan met je leven .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet verstandig want zo blijf je de hele tijd aan haar denken. Dus ga zo snel mogelijk naar een dating site een zoek je partner :). En als je de hele tijd op haar social media gaat checken dan is het ook een beetje stalken hé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb best interesse in een nieuw meisje in mijn leven, maar om nou direct naar Lexa.nl mijn nieuwe partner te gaan zoeken.. En nee stalken is het zeker niet, zij bekijkt mijn profiel ook, ik heb die van haar geblokkeerd dus kan niet veel meer dan haar foto bekijken. Twitter heeft ze ook, ik niet maar ik zou het best willen aanmaken alleen om te checken wat haar nu bezig houdt. Maar verstandig zal het wel niet zijn, want ik heb nog gevoelens voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niks tegen internetdating hoor, vind het alleen niet handig om nú al achter de meiden aan te gaan lopen. Ik ben pas 21, nog geen behoefte om mijn ideale partner te vinden.
Zo te horen ben je er nog niet overheen!
Je ex checken gaat jou niet helpen om verder te gaan met jou leven.

En als je die neiging hebt om haar te checken, stop dan even, denk dan na wat je hier eigenlijk mee opschiet behalve (misschien) pijn voor jezelf, en zoek dan even op een andere manier afleiding!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je, zou het ook doen.
Dat is je gevoel, je wil nog betrokken zijn bij haar en je bent nieuwsgierig. Maar het is niet handig, als je een nieuwe start wilt maken. Als je afstand van haar neemt en je gaat richten op iets anders, gaat het sneller over.....

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet jezelf pijn, niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. dat is niet verstandig, en ik denk dat jij dat eigenlijk zelf al wel weet, anders zou je het hier niet vragen
anneliez
12 jaar geleden
wat wij ook antwoorden... uiteindelijk ga je het toch weer doen, duidelijk geval. misschien moet je met haar praten. het kan nooit erger worden! niet geschoten is altijd mis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want als u ja man er achter komt denkt hij dat je met ex om gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is normaal dat je een tijdje degene wilt checken, je hebt toch een een tijdje een relatie gehad met haar. . Gewoon doen en dan denken ach degene gaat verder met haar leven, dan zal ik het ook maar doen. Het komt van zelf. Blijf je na een tijdje haar steeds checken, dan zorg dan dat je niet meer kunt kijken naar info over haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan je gemoedsrust. Ze is toch niet voor niets je ex, wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk ben je nu nog erg benieuwd hoe haar leven verloopt, wie ze ontmoet en hoe haar dagen zijn zonder jou. Ik denk dat dit heel normaal is. Die interesse slijt vanzelf. Eerst blijf je de hele dag door aan haar denken, en dan opeens merk je dat je al een paar uurtjes niet meer aan haar hebt gedacht. Zo gaat dat ook met haar gangen nagaan. Eerst check je misschien wel elke dag en na verloop van tijd wordt dit minder en uiteindelijk heb je daar de neiging niet meer toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk even na zou jij het fijn vinden te weten dat ze tussen jullie relatie door nog een relatie had? Ik denk het niet je maakt je zelf alleen maar verdrietiger door al haar Sociale media te checken.Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen,Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft niks mee te maken met verstandig of zo... het is uit punt uit. !
Maar als jij dat wil checken dan doe je dat gewoon. niks mis mee zou ik ook doen. nieuwsgierig? toch..

Succes met je checking !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idee is leuk, maar als je emotioneel heel erg betrokken bent is het iets minder luchtig dan hoe jij het hier stelt..spreek uit ervaring...geen min van mij trouwens.
Levert het je iets op als je haar profiel bekijkt?

Door haar profiel te bekijken zie je idd dingen die je helemaal niet wilt weten.

Ga je leven beleven, blijf niet stil staan bij wat je had, het is voorbij... wil je weten hoe het met haar gaat, bel haar dan gewoon op (of schrijf dr een eerlijke mail ofzo). Dan weet je ook in hoeverre zij nog enigszins een vriendschappelijk iets eruit wil halen, maar als jullie het contact 'officieel verbroken' hebben (whatever that may mean) dan krijg ik een gevoel dat dat er niet in zal zitten.

Mijn advies is om haar profiel gewoon maar effe een tijdje te gaan vergeten, blijf maar gewoon bij de pc weg. Ga uit, ga nog wat vakantie vieren en wees er niet meer mee bezig. Dan ben je er denk ik wel het snelst vanaf...

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat als ze iemand anders heeft? Wat schiet je er zelf mee op om haar te controleren? Ik begrijp het wel maar vind het een vorm van zelfkastijding. Succes met je beslissing.

If you love something let it go
If it comes back to you, it is yours to have
If not, it was never yours to begin with
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het mooiste geschenk dat je zelf kan geven na gebroken relatie .
Is om je er bij te berusten door haar te gaan controleren zal je zelf echt niet beter door gaan voelen.
Alles in leven heeft zijn tijd nodige ook liefdes verdriet .
Ik weet of nog op vriendschappelijk mannier nog kontakt heb of niet .
Maar geloof me als zei hier achter zou komen dat jij haar controleer .
Dan zou zal alleen meer antipathie tegen je krijgen zei zal niet gaan zien als iets uit liefdesverdriet .
Maar als bezitterigheid dus beter niet doen hoe moeilijk misschien is los latten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET DOEN!!!! Dat haten meisjes!! Als ze erachter komt zal ze waarschijnlijk boos zijn. Probeer niet aan haar vast te blijven plakken, ga verder en je zult een ander leuk meisje ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iemand cheked ziet die ander dat toch niet? btw jongens hebben er ook een hekel aan...
Mijn antwoord op deze vraag, welke in mijn ogen eerder een constatering is, omdat jij de enige bent die deze vraag kan beantwoorden, is voor zo ver ik in jou schoenen durf te lopen als volgt.
Als jij het gevoel hebt dat het je goed doet en je hebt niet de intentie om haar op wat voor manier dan ook met jou te confronteren is er toch niks aan de hand.
Het is ook haar verantwoording om haar privacy te beschermen, wie weet wie haar profiel bekijkt, waarom zou jij het niet mogen. Maar doe je jezelf daar een plezier mee.
Je zult in het verleden vast wel eens aan de hand gehad hebben dat je ervaarde dat als je iets accepteerde het ook minder negatieve aandacht van je vroeg.
In je hart wil je haar alleen maar laten weten dat jij er voor haar bent, en je wilt haar laten zeggen dat zij er voor jou is. Maar deze boodschap hebben jullie elkaar ooit al gegeven, dus zoek verder en laat los. Iets wat je hebt kun je niet verliezen, zij zal altijd onderdeel van je leven blijven, omdat zij invloed op jou leven heeft gehad, als een van beide dan het gevoel heeft dat de ander op dat moment niks toevoegt wil dat nog niet zeggen dat de ander jou niet op waarde schat.
Er zijn nog veel meer mensen in de wereld die laten weten dat jij wel degelijk een positieve invloed op hun leven hebt, en focus je daar maar op, dan wordt de wereld ook een beetje mooier.
Zet hem op,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het gevoel. ik deed precies hetzelfde. Vooral uit woede en onbegrip waarom ik niet in zijn leven paste terwijl anderen daar wel in leken te passen.
wat mij erg geholpen heeft is door hem van al die sites te verwijderen als contactpersoon of vriend(in), in jouw geval.
Hierdoor kwam ik hem niet steeds tegen als ik op hyves of msn zat en zat ik dus ook niet de hele poos te wachten op zinloze updates of kijken hoe het ging, want ik werd er niet telkens aan herrinerd. Uiteindelijk sleet het verdriet en nu ik hem maanden later weer eens heb gezien kan ik er veel realistischer naar kijken. Heb hem nu wel weer toegevoegd, maar nu gewoon omdat ik het leuk vindt af en toe wat te horen over hoe het gaat, niet meer omdat ik het perse wil weten.
Sterkte ermee en stop met jezelf pesten... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen of je nu nog iets voor hem voelt? Of is dat na loop van tijd helemaal weggeëbd?
Hi Dekay, wat zal jij je ongelukkig voelen... Toch heel goed dat je dat het durft te uiten. Dat is een stap in de goede richting, denk ik.
Je hebt nu even een zware tijd, dat begrijp ik heel goed.

Eigenlijk hoef jij geen antwoord op deze vraag, want dat antwoord weet jij natuurlijk heel erg goed. Wat jij je nu moet afvragen of waar die behoefte vandaan komt dat je nog steeds wilt weten wat je ex doet. Je kan haar niet uit je hoofd zetten.

Het is een pijnlijk proces maar je moet er toch doorheen. Ik zou je aanraden om je EX te "ontvrienden" en te zorgen dat je haar profiel niet meer regelmatig tegenkomt. En als je het weer een beetje aankan: ga eens rondneuzen op een datingsite of ga lekker uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, uitgaan zou ik best graag willen, maar echt veel contacten heb ik niet overgehouden aan onze relatie, althans niet hier in de buurt. Ik merk dat het helpt om blogs en artikelen te lezen over liefdesverdriet. Ik ben er nu bijvoorbeeld achter dat de persoon waardoor ik zo geobsedeerd ben helemaal niet bestaat, in mijn hoofd maak ik haar leuker, liever, knapper, charmanter, spontaner, romantischer en aantrekkelijker dan dat ze heeft laten zien toen we nog een relatie hadden. Nu denk ik dat ze perfect is, omdat ik haar graag bij me wil hebben. Die gedachtes wil ik graag loslaten, en inderdaad, ik weet dat ik haar profiel eigenlijk niet moet checken. Ik heb haar overal ontvriend en geblokkeerd, ook haar nummer heb ik niet meer. Ik kan haar dus überhaupt niet contacteren, en dat is wat het ook zo moeilijk maakt denk ik. Je bent een hele lange tijd aan elkaar verbonden, en opeens is ze er niet meer. Das klote, echt heel klote..
Wij kunnen hier uiteraard zeggen en schrijven wat we willen want wij zitten niet in jouw lijf vol vragen en verdriet. Dus jij zal zelf moeten uitvissen wat voor jou het meest effectief werkt.

Ik begrijp alleszins want ik had vroeger ook wel eens dat soort controle-freak-gevoel en je hebt er zelf minstens zoveel 'last' van als degene die zich geviseerd voelt
Wat mij in zo'n situatie helpt/hielp is het focussen op nieuwe uitdagingen zoals een workshop volgen, naar de cinema gaan, een daguitstap doen naar een onbekende bestemming in eigen land, of een langere reis verder weg.
Een Goed-Gevoel-trefwoord ingeven bij Google en kijken welke nog ongekende activiteiten er zoals aangeboden worden.
Wat extra gaan sporten (zonder te overdrijven) geeft op vele vlakken een goed gevoel.
Je werkt aan je conditie en wakkert je Goed-Gevoel-hormonen aan, je leert nieuwe mensen kennen en je bent nadien blij dat je je zinnen hebt verzet. Wellicht slaap je ook beter als je actiever bezig bent met nieuwe uitdagingen.

In ieder geval naar buiten gaan.... weg van die PC.

Ik kan vanuit eigen ervaring enkel zeggen dat Jij zelf degene bent die jezelf BEWUST Consequente inspanningen dient op te leggen om met andere dingen bezig te zijn dan het controleren van iemand die gewoon weer zichzelf wenst te zijn.

Leg het jezelf op om je minstens 7 dagen op andere zaken te focussen en je zal merken dat het daarna makkelijker gaat om je eigen leven weer op te pikken.
7 dagen is namelijk de minimultijd om jouw brein gewend te maken aan andere 'opdrachten' dan degene die je nu hebt aangekweekt of aangewakkerd.
Na 7 dagen worden jouw nieuwe gewoontes diegenen waarop jij je automatisch gaat afstemmen van zodra je wakker wordt.
Ga dus 's avonds ook héél Bewust slapen met een focus op nieuwe uitdagingen voor de volgende dag.
's Nachts verwerkt ons brein de gedachten van de voorbije dag tot een nieuw denk- en doe-patroon waaraan je de volgende dag weer Bewust kan sleutelen of bijschaven.

Als het jou niet in je eentje lukt vraag dan hulp van je ouders of vrienden.
Ze zullen jou graag helpen want bijna iedereen krijgt vroeg of laat wel eens te maken met de neiging tot overmatig controleren van anderen(n) en mensen kunnen jou pas helpen als jij hen duidelijk aangeeft waar jouw schoentje momenteel knelt.

Succes ermee!