een operatie geeft altijd een risico en gevaar dat het niet lukt, zo kan het tijdens de operatie maar ook na de operatie mis gaan. artsen ofwel chirurgen zijn erg kundig en bekwaam, in het geval van flaporen gaat een operatie over een cosmetische ingreep, dit zijn over het algemeen simpele ingrepen kans op succes is ook hoog. volgens mij kun je ook in een privekliniek ipv ziekenhuis jezelf laten helpen, maar het is en blijft toch altijd een bepaald risico dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oversteken ook .
Je kunt een afspraak maken bij de specialist. Deze meet dan de afstand tussen oor en hoofd. Bij een afstand van 2 cm of meer wordt gesproken van een flapoor. De specialist kan je ook vertellen of een operatie bij jou kan. Vraag meteen naar de kosten, want in Belgie wordt deze operatie niet vergoed boven 12 jaar en in Nederland hoort deze inmiddels meestal onder "cosmetisch" en moet je deze zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is succesvol. Ik heb het zelf ook gedaan en het is goed gelukt! Ik moest daarna nog wel even met een tulband lopen. Als je die tulband af mag doen dan zien je oren er nog wel rood of paars uit maar dat trekt weg! Ik ben nu heel erg blij met mijn oren! Ik heb er totaal geen spijt van gehad! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel effect hebben, sommige chirurgen kunnen met een soort beeldbewerking laten zien hoe het eruit komt te zien.
Ik weet niet hoe 'erg' jouw flaporen zijn, maar bijvoorbeeld Monique Hendrickx heeft haar flaporen in 2004 laten corrigeren: http://beeldengeluidwiki.nl/images/thumb/3/33/Monic_Hendrickx.png/250px-Monic_Hendrickx.png en http://weblogs.nrc.nl/whosnext/files/Aankondigingen/hendrickx.jpg
Ik vind dat nu wel veel 'eigens' uit haar gezicht is verdwenen, maar ja, haar gezicht, zij beslist ;-)