Is er iets te doen tegen het stinken van een gipsspalk?

Na een operatie heb ik weken in het gips gezeten en nu heb ik sinds vrijdag een afneembare gipsspalk, zodat ik hem af kan doen voor de oefeningen met mijn hand. Maar dat gips gaat echt stinken naar zweet en wondvocht (de wond gaat soms op kleine stukjes even open :s). Ik vroeg me af of iemand een gouden tip heeft om het stinken te verminderen?
Bij voorbaad dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Er bestaan druppeltjes, Nilodor, die de geurtjes laten verdwijnen. Het middel (en dan de sprayvorm) wordt gebruikt in ziekenhuizen, bejaardencentra en uitvaartcentra tegen allerhande luchtjes. Het is te koop bij de apotheek, moet je even vragen of je het ook op gips mag gebruiken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ik zal het vanmiddag gaan vragen!

Andere antwoorden (3)

Misschien moet je het na een tijdje wassen of een nieuwe op doen, maar voordat je dat gaat doen moet je lichaamsdeel waar op de gips is goed wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gips is poreus, dus dat mag je niet te vochtig maken, je zou misschien het gips regelmatig kunnen droog fohnen , zodat het zweet en wondvocht opdroogt, dan stinkt het minder en lucht het gips, ga er geen geparfumeerde middelen op doen, dat ontstekingen geven aan de wondjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit fohnen, door de warmte, komen er alleen maar meer bacterien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@platje: misschien domme vraag hoor, maar mijn fohn heeft ook een 'koude' stand, dat ie koude lucht blaast. Kan dat wel of vermeerderd dat ook de bacterieen? @crea: bedankt voor het meedenken!
Je moet je jezelf wel wassen anders krijg je sws een grafgeur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me nogal logisch en snap ik zelf ook nog wel...