Jezelf accepteren of veranderen?

Moet je je jezelf nu accepteren of veranderen of zijn de twee met elkaar verbonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Accepteer dat wat je niet kunt veranderen, en verander wat je niet kunt accepteren! Kort, maar krachtig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed gezegd. Daaraan hoef ik niets meer toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij vind dat je alles wat je niet mooi aan je lichaam vind moet veranderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd lovin!
@wow, persoonlijk associeer ik dit antwoord met karakter en niet met het fysieke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord, alsof de vraagsteller om die regel vroeg:p

Andere antwoorden (9)

Jezelf accepteren, als je jezelf veranderd ben je jezelf niet meer, dan ben je geworden wat anderen willen dat je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ben ik het niet mee eens. Je moet je niet veranderen omdat anderen dat willen! Maar als je het zelf nodig vindt om te veranderen, dan moet je jezelf juist veranderen om 'jezelf te zijn'!
Als je jezelf accepteert, ben je tevreden met hoe je op dat moment bent. Verandering is dan niet nodig. Als je jezelf wel verandert, ben je dus niet tevreden met jezelf. Acceptatie is het tegenovergestelde van niet tevreden zijn en uit niet tevreden zijn komt verandering voort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf accepteren is een vereiste om dingen aan jezelf te veranderen zoals jij zou willen zijn.
Pffffft dat klinkt ingewikkeld.
Maar als je jezelf accepteert, dan pas kun je wat veranderingen aanbrengen.
Als je dingen wilt in het leven en je zult daarvoor moeten omvormen. Niks mis mee toch? Alleen eerst jezelf accepteren.
Ik hoop dat je me begrijpt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent geworden zoals je nu bent. Je bent een persoon, gevormd door je genen, je karakter, beïnvloeding, ervaring, opvoeding enz.
Voel je jezelf lekker in je vel steken, ben je geliefd in jouw omgeving, voel je je tevreden, voel je je vaak gelukkig, kortom word je geaccepteerd door de meeste mensen en voel je je waardevol tussen hen in?
Of;
Zie je elke dag er weer tegenop om de dag te beginnen, voel je je door anderen genegeerd, ben je ontevreden met jezelf, ben je meestal ongelukkig, mogen de mensen in je omgeving je niet enz?

Denk er eens over na en bedenk of je wel wilt veranderen,
of wat je wilt veranderen in jouw leven. Jij alleen kunt besluiten of je moeite voor invulling van jouw wensen wilt doen. Als je écht wilt, dan kan je zoveel, zelfs veranderen in die dingen die jou dwarszitten. Ik zou zeggen; "Je leeft maar één keer, make the best of it!
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Haha, ik denk dat er nog meer mogelijkheden zijn, zoals de 'ik weet het nieters' (zijn er ook veel hoor) of de 'draaideuren' die steeds wisselen. :0
Ik bedoel ermee te zeggen dat je de dingen voor jezelf af moet vinken.
Ligt eraan. Als je het 'het niet eens bent' met iets en als je het kan veranderen als je jezelf daar gelukkiger van maakt, waarom niet?

Als je het niet kan veranderen, dan zul je het moeten accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je je uiterlijk zoveel mogelijk moet accepteren maar dat er karakter eigenschappen zijn die je kan/moet veranderen.
Zoals wanneer je heel erg verlegen bent, het is wie je bent maar als je van die verlegenheid afkomt zal je leven wel een stuk leuker zijn omdat een verlegen iemand minder snel iets met anderen zal doen en vaak alleen zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen neemt me zoals ik ben,
nou ik nog ;-)

zelfreflectie is een goede eigenschap ,wanneer je het bezit .(als je ergens mee zit )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf accepteren is je zelf veranderen. Je verandert je eigen zelfbeeld. Dus ja ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Je kan jezelf veranderen, maar dan is altijd de vraag of de acceptatie volgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf accepteren, aanvaarden dat je bent zoals je bent, is naar mijn idee zeer belangrijk. Dat betekent niet, dat je overal blij mee bent, dat je al je aspecten van je zijn prettig vindt. Aanvaarden betekent, dat je ook de moeilijker punten van jezelf neemt zoals ze zijn: namelijk moeilijkere punten. Niks meer en ook niks minder. Ook die horen bij je.

Dan het veranderen: je verandert iedere seconde.... niemand is een vaststaande persoonlijkheid, niet in je innerlijk en niet in je uiterlijk. Dat gebeurt gewoon.
Maar ik denk, dat je bedoelt: bewust dingen aan je innerlijke zelf veranderen. Dat kan, waarom niet?
Maar wel vanuit het aanvaarden van je zijn.
Naar mijn idee zijn die 2 dus met elkaar verbonden.