is het ruiken van urine voor een lange tijd schadelijk voor je gezondheid?

zie vraag:
dan heb ik het over plas, die je dan rond de 5 uurtjes ruikt.
en is het hebben van urine op je lichaam ook schadelijk..
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (4)

Ligt eraan hoe sterk die urine is. Urine wordt ammoniak en dat is schadelijk bij langdurig inademen. Op zich is urine op je lichaam niet schadelijk, maar na verloop van tijd kan het wel gaan irriteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm, urine wordt geen ammoniak hoor :P -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.mamaenzo.nl/baby/verzorging/luieruitslag Volgens bovenstaande link wel.
Nee hoor, is helemaal niet schadelijk!
Sommige mensen hangen hele dagen boven de urine, bijvoorbeeld in het ziekenhuis :)
Urine op je huid is ook niet schadelijk, soms wordt dit juist zelfs aangeraden bij verschillende kwaaltjes (bv wratten) om er overheen te plassen.
Als je het lang op je huid hebt, kan het misschien gaan irriteren, maar dit komt alleen maar duur de lage pH (urine is zuur).

Toegevoegd na 29 seconden:
duur = door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Urine is niet altijd zuur. Als je net flink gegeten hebt kan die zelfs behoorlijk basisch zijn. Bovendien duidt te zure urine op problemen. Bijvoorbeeld diabetes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm ja, je hebt gelijk!
Te lang urine op je huid kan allerlei huidklachten geven. Dit is iets waar men in de zorg altijd alert op is.
Het gaat dan vooral om luiers, bij patiënten die vaak ook niet mobiel zijn. Ook bij een baby is het niet aan te raden, kan nare gevolgen hebben.

Incidenteel hoeft het geen probleem te zijn, 5 uur. Structureel zou ik afraden, er zijn vast oplossingen om dit te voorkomen. Zo niet, dan zou je je huid met een vette zalf kunnen beschermen. Er bestaan ook speciale middelen hiervoor, barrière spray of creme.

Probeer dus, als dat in jouw situatie kan, het te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het inademen van amoniak daalt je libido..
Das nadelig...