Kaal worden is een gevolg van ras, leeftijd en erfelijke aanleg. Mannelijke kaalheid openbaart zich vooral bij "Kaukasische"(lees:blanke) bevolkingsgroepen. Aziaten, Afrikanen en Amerikaanse indianen hebben er minder last van. In Europa verliest 70 procent van de mannen op leeftijd z'n haardos. Kaalheid wordt vooral veroorzaakt door een afgeleide van het hormoon testoron, dihydrotestoteron. Door deze stof daalt de groeifase van het haar van enkele jaren naar enkele maanden. Het gevolg: een kalende schedel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Of het jammer is, dat hangt denk ik af van de persoon die je het vraagt. Sommige mensen worden niet kaal en maken zichzelf kaal, anderen staat het gewoon goed en sommige willen het liever niet.

Op zich zijn er verschillende redenen dat iemand kaal kan worden, alhoewel het algemeen wordt verondersteld te maken te hebben met het testosteron niveau. Met andere woorden, mannen die vroeg kaal worden, hebben veel testosteron. Dit houdt overigens niet in dat het macho's zijn, ze hebben gewoon meer mannelijk 'geslachts'-hormoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet jammer ! Mannen van boven de veertig met een hele dikke bos haar kan ik nauwelijks serieus nemen eerlijk gezegd ; zal ook wel een cultureel vooroordeeltje zijn natuurlijk, maar ik vind het een beetje zielig gezicht, vooral als ze er ook nog veel mee zitten te frunniken en kammen - jesses !!

Die kaalheid wordt natuurlijk veroorzaakt door met name mannelijke hormonen, en het is een beetje afhankelijk van je ras (en je erfelijke aanleg) en ook je haarkleur of, wanneer en in hoeverre je kaal wordt. Daar iets tegen proberen te ondernemen is niet alleen totaal onnodig maar zelfs een beetje sneu in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben boven de veertig en heb een flinke bos haar.
Dus zulke mannen kun je niet serieus nemen?
Belachelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 een van de meest rake antwoorden ooit !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, Mark, boven de veertig en lang haar? Je weet toch dat 'kaal' in de mode is? Foei! En als je niet met de kudde meeloopt, ben je niet serieus te nemen.
Maar je hebt gelijk, belachelijk.
Nee, dan liever die vrouwen van boven de vijftig, die nog met een halve meter touw op hun hoofd lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, nee niet elke man met haar hoor, maar die ijdeltuiten die zich ook echt bézig houden met hun haar en hoe het zit . Mijn vriendin heeft zo'n man; vreselijk gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet
"vrouwen van boven de vijftig, die nog met een halve meter touw op hun hoofd lopen"
:-))
Erfelijk bepaald. Met een scheerapparaat gaat het ook prima.