Hoe kan het dat er vaak 3 maanden tussen mijn menstruatie in zit?

En is dit slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ondergewicht, ben je afgevallen of eet je slecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ongeveer 2 kilo ondergewicht

Antwoorden (4)

Jonge meisjes hebben doorgaans nog geen regelmatige menstruatie. Als je tussen je 11e en 14e enkele maanden niet ongesteld wordt, is er dus geen reden tot paniek

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook als je stopt met de pil kan het nog maanden duren voordat je weer regelmatig ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben 1x in de 3 maanden ongesteld en dan duurt het ook maar 3 dagen. Dit is al sinds ik 12 ben, ben nu 16.
aanvulling op het voorgaande:
is dit niet het geval, ga dan even naar de huisarts voor advies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hormoonhuishouding heeft even nodig om in een goed ritme te komen, vooral als je nog niet zo heel lang ongesteld bent. De een heeft het regelmatiger dan de ander in het begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken iemand die eens in de drie maanden ongesteld is, dit is geen probleem het is tenslotte regelmatig.
lastig is het als je zwanger wilt worden, dan heb je maar 4 keer per jaar kans.(bijkomend voordeel maar 4 keer per jaar last van alles wat rond menstruatie lastig is)

je gebruikt het woord vaak. dus is het niet altijd zo?
dan zou ik het zelfde antwoorden als mijn voorgangers.

geef het even tijd, wellicht kun je het vragen aan de vrouwelijke familie leden hoe hun cyclus is, of anders aan je huis arts.